Koruna/ Koho si len vybrať?

9:55

Orig. názov: The Crown/ Autorka: Kiera Cass/ 5 diel z 5/ 272 strán/ CooBoo 2016
Eadlyn, Eadlyn, Eadlyn... Za celý svoj život sa nemala tak zle, ako práve v tejto chvíli. Ani jeden z jej rodičov práve nie je schopný vládnuť, Ahren je preč a v paláci je jej 20 nápadníkov. Jej srdce zatiaľ nepatrí ani jednému a z každej strany sa na ňu hrnú požiadavky. Lenže nik na celom svete nemá väčšiu moc ako Eadlyn Schreaveová.
Užite si príbeh plný zmätenej hlavnej hrdinky, 6-tich (a viacerých) očarujúcich mladých mužov, starých dobrých postáv, špekulanstva a hlavne nikdy neumierajúcej romantiky  :)

Slnečné stránky
» Eadlyn je naozaj dcérou svojich rodičov. Ani najmenej sa netajím tým, že sa mi Eadlyn v prvej knihe nepozdávala. Fakt nie. No postupom času... akosi mi ten rozmaznaný fracek prirástol k srdcu. Áno, robila veľa rozhodnutí, ktoré sa mi nepozdávali (dokonca ani jej samej sa nepozdávali, ako sa priznala). Áno, možno nebola až taká otvorená, akoby by som si priala, aby bola (neviem, čím to bolo, no opisy jej emócií neboli až také brilantné, ako v Selekcii). Obľúbila som si ju však podobne ako jej bratov a áno, je to naozaj skvelá princezná aj kráľovná. 

» All you need is love... Romantika. Priznám sa, že netuším, či je v knihe horší jej prebytok, alebo nedostatok. Každopádne vďaka kvôli jej nedostatku ma príliš neočarila Následníčka. Chvalabohu, v tejto knihe to bolo tak o 75% lepšie. Nie je to na úrovni Selekcie, no rozhodne sa mi srdiečko občas zatrepotalo, takže to môžem ohodnotiť ako vskutku fajn. (Nemyslela som si, že mi budú chýbať práve nezmyselné dialógy a hádky Americy a Maxona, no práve vďaka nim sa zrejme pôvodná trilógia stala mojou drogou!)


"Pravda je možno taká, že nie prvý bozk je najkrajší. Možno má byť najkrajším ten posledný."

» Napätie a prekvapenia boli na mieste. Oproti príbehu Maxona a Americy mala táto kniha už od začiatku výhodu v tom, že sme netušili. Celý čas tejto knihy som bola v miernom napätí a poviem vám, že taký koniec by ani jeden z nás netipol (pokiaľ teda niekto z vás nemá nejakú mimoriadne silnú intuíciu). A prekvapenia? Tiež nejaké boli. A to vám stačí vedieť. Takže- juchú. Konečne nejaká kniha, ktorej koniec neviete už po prvých troch stranách (vlastne v poslednej dobe sa snažím čítať takých kníh čoraz menej). Aj keď niektoré veci som málinko tušila. :)

» Tak podobné a zároveň nepodobné Prvej. Dve Selekcie. Tie isté súťaže a predsa boli tak veľmi rozdielne. Mali sme možnosť pozrieť sa na súťaž z oboch pohľadov. Hoci si niekto povie- však Selekcia už skončila, načo nám je druhá? Napísala som- milujem epilógy. A hoci nemá tento dve, ale 600 strán a neviem, či ho za epilóg vôbec môžme považovať... Mám túto knihu veľmi rada. 

» Krásne ukončenie príbehu. Už len predstava Selekcie bola pre mňa priam rozprávková. Čakala som princezné, lásku a princa. Dostala som, a to možno ešte oveľa viac. Zamilovala som sa do nie-tak-rozprávkového-a-predsa-rozprávkového príbehu lásky Maxona a Americy a hoci ma Následníčka až tak veľmi neočarila, užila som si ju. A Koruna uzatvorila celý tento príbeh excelentne. Plné krásnych myšlienok a rozumnej hrdinky (právu tu sa mi to slovo hrdinka tak veľmi hodí)- tak, ako to má byť. 

Zamračené stránky 
» Pomalší rozbeh. Áno, táto kniha bola presne taká ako zaspávanie- (a tento môj výrok je tak trošku skopčený z TFIOS, že? :D) pomaličká, pomalá, až sa nakoniec trochu rozbehla (a to sa teda sakra rozbehla :D). Neviem, jednoducho veľmi dlho trvalo Eadlyn uvedomiť si hento a tamto, až sme boli v polovici knihy. Akože, čítala som to zasa ako formula, no aj tak. Mohlo tam toho byť zo začiatku viac. 

» Pôvodnej trilógia sa to v mojich očiach nevyrovnalo. Bolo to blízko, no... Čo si budeme trepať, do Selekcie som bola zbláz-ne-ná. Toto sa mi naozaj páčilo. A to je práve ten rozdiel. Zanechala vo mne akosi menej emócií. Dostala som sladké, no ja som chcela extrémne presladené na všetkých miestach. Bolo to super a spravilo mi to radosť, no Kiera to mohla ešte pricukriť. Mohla! (Hlavne mi tu chýbalo viac takej tej bezprostrednej lásky, kedy miluješ viac ako premýšľaš a chceš to vykričať celému svetu.)


"Uspieť môžete, keď sa strmhlav vrhnete za tým, po čom tak veľmi túžite, ale aj vtedy, keď sa konečne odhodláte skúsiť niečo, čoho sa celý život bojíte."
Kiera Cass 

» Americká autorka, narodená v Severnej Karolíne, známa vďaka sérii Selekcia a Siréna (ktorá u nás práve vychádza :))
» Predtým než s ním začala chodiť, odmietla svojho manžela asi 30 krát :D
» Kiera namá rada čaj, ani kávu, avšak miluje horúcu čokoládu.
» Neznáša šalát a cestovanie a naopak miluje dezerty, chlapčenské skupiny a papiernické pomôcky.




Čítať, či nečítať? 
Keďže ste sa dokopali cez 4 knihy nevidím dôvod prečo práve túto poslednú nečítať, hah! Každopádne Kierin štýl písania je úžasný, jednoduchý, ľahučký ako pierko a práve preto tak návykový. Pôvodná trilógia bola pre mňa drogou (rada by som vám povedala, že žartujem, no nemôžem), toto som pokladala za veľký relax a uvoľnenie sa. Do knihy sa ponoríte už po pár stránkach. Postavy boli super, hoci neboli nezabudnuteľné (stavme sa, že Maxona a Americu si za takých 5 rokov ešte pamätať budem, hoci Eadlyn nie). Moje srdce plesalo a jasalo často a verím, že každému čitateľovi kniha zlepší deň. A presne tak som to aj ohodnotila- ako zlepšenie dňa, a táto kniha má odo mňa 4 hrnčeky. :)






You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts