Krvavý sľub (Upírska akadémia 4)- Richelle Mead/ A ako si žijú upíri v Rusku?

10:04

Názov knihy: Upírska akadémia:  Krvavý sľub
Originálny názov:  Blood Promise
Séria: Upírska akadémia
Časť: 4/6
Autor knihy: Richelle Mead
Počet strán: 440
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart

Anotácia: Štvrté pokračovanie najlepšej upírskej série, ktorá sa šíri ako nákaza a postupne ovláda svet tínedžerov, vydavateľov i filmových producentov. Nedávny útok strigojov na Akadémiu sv. Vladimíra si vyžiadal životy mnohých morojov i dampírov, učiteľov, strážcov i žiakov. No niekoľkí dopadli ešte horšie a skončili v zajatí. Ich osud je nejasný. Buď skončia ako potrava pre strigojov, alebo ich premenia na svoj obraz. Medzi unesenými je aj Dimitri. Radšej si zvolí smrť, než by mal byť jedným alebo druhým. Pred Rose stojí závažné rozhodnutie: Ostať pri Lisse a chrániť ju telom i dušou, alebo sa vydať hľadať Dimitriho a splniť, čo mu svätosväte sľúbila. Sama však netuší, či bude mať dosť sily, aby zabila človeka, ktorého miluje najviac na svete.


"Niekto ma sledoval."

Aloha. Vitajte pri mojej recenzii na štvrté poklačovanie najlepšej upírskej série- oni vážne neklamú. Tento diel sa odohráva v ľadovom Rusku, kde sa Rose snaží zachrániť (čiže zabiť) svoju lásku Dimitrija Belikova.
Asi však chápete, že je veľmi ťažké, dostať sa ku strigojovi (teda, ak sa k nemu nechcete dostať tak, že vám vycucia všetku krv) a preto najprv Rose musí urobiť možné aj nemožné, aby sa k nemu čo i len dostala. Do toho sa dostanú ešte všetky možné postavy a verte tomu, že prvá polka je celkom zaujímavá. No na mňa bola až príliš "spoznávacia" a tým pádom aj pomalá. O druhej polke príbehu nenapíšem toho moc, azda len, že je oveľa akčnejšia a dokonca ešte lepšia, ako každá časť akadémie doteraz. Hlavné klady príbehu sú, že sme v novej krajine, v inom prostredí (a je to Rusko!), takže spoznávame aj tú drsnejšiu časť upírskeho sveta, ktorú sme za "ochrannými" štítmi akadémie ešte sponať nemohli.
A ďalší klad (nepozastavujme sa nad mojim skloňovaním, prosím) príbehu sú Lissine časti. Rose je od mńej síce ďaleko no puto im funguje stále. Neviem, či som to už niekedy spomínala, no veľmi ma baví Lissa s pohľadu Rose. Tentokrát má Lissa vlastné problémy. Rose ju odkopla a preto si nájde náhradu v podobe milej dievčiny- Avery. Lissa je však odrazu veľmi žiarlivá a svoju žiarlivosť zaháňa alkoholom. A ako sami viete, alkol nikoho nerobí lepším človekom... Takže tušíte správne, bude to veľmi zaujímavé.

A va vá (neviem, prečo som to napísala, nepýtajte sa ma) máme tu postavy. A keďže vám chcem nechať nejaké to prekvapko a zároveň vás navnadiť, napíšem o niektorých z nich.
Samozrejme- ako s každým dielom, nám tu pribudli nejaké nové postavy. Hlavnou z nich je Sydney- postava, ktorej samotný príbeh je veľmi zaujímavý námet na knihu (veď to aj je kniha- Pokrevní pouta). Je z časti upírskeho svata, o ktorej mnoho ľudí vôbec nič netuší. Je to alchymistka. O svete alchymistov toho v tejto knihe moc nezistíte (a vlastne ani v tých ostatných) a to čo sa dozviete bude pre vás prekvapko. Sydney má teda veľmi zaujímavú osobnosť, ktorá mi však občas- musím sa priznať, išla na nervy. Ale dá sa povedať, že zlá nie je...
A druhou z postáv je Zmeja Abe. Je to morojský mafián, ktorý sa z neznámeho dôvodu snaží Rose prinútiť k tomu, aby odišla preč z Ruska. Keďže ja mám (ale iba knižných) mafiánov celkom rada, Abe sa mi svojím spôsobom celkom zapáčil. Je to tvrďas no.
A to by bolo k postavám skoro všetko. Dimitri je no... Dimitri (a už ho moc nemám rada), Adrian je úžasný ako vždy, Christian je moja láska (sorka Lissa) a Eddie všetkých ochraňuje ako statočný. Takže asi toľkoto k týmto nerealisticky úžasným chlapcom.

Zhrnutie knihy- Ako diel pred tým sa aj táto kniha rozbiehala pomalšie, no potom to prišlo. V druhej polke som si ohrýzala nechty nad akčnosťou tejto knihy. Potom prišla zase romantické trápenie môjho srdca. A koniec? Ako jedna veľká, kľukatá horská dráha.
“I’d said it before and meant it: Alive or undead, the love of my life was a badass.”
//Hovoril som to už predtým a myslím si to stále: Živá, alebo mŕtva, láska môjho života bola badass (tvrďaska- ale radšej sa to neprekladá)//
PS: Kniha má zasa odo mňa 4,5 hviezdičky, pretože v niektorých častiach  bola trochu pomalšia a keďže som prečítala aj ďalší diel a porovnám si to, tak tento bol slabší. 





You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts