(Dvoj)Mesačný prorok I. (10.2016)

11:46


Aloha. Ak práve toto čítate, tak vám gratulujem, pretože toto je prvý a jedinečný výtlačok Mesačného proroka. Mesačný prorok je v zkratke zreferovanie toho, čo sa za tieto dva mesiace v Krajine kníh udialo. Tak sa pohodlne usaďte a prečítajte si, čo je nové.
Vaša Rita Keleka







 Krvavý sľub by Richelle Mead Spútané mágiou by Richelle Mead Posledná obeť by Richelle Mead Listy do neba by Ava Dellairová Železná skúška by Holly Black Džínsový denník by Zuzka Šulajová Džínsový denník 2 by Zuzka Šulajová 

1. Upírska akadémia : Posledná obeť sa definitívne stala mojou najobľúbenejšou upírskou sériou. Je akčná, vtipná a postavy sú jednoducho úžasné! A posledný diel bola jednoducho pecka (!!! :D)
2. Železná skúška bola kniha plná nádej, ktorá (ako teraz s hanbou píšem) mi rok ležala na poličke. Je o čarodejnickom svete, v ktorom sa čaruje s piatimi elementami- zemou, vzduchom, vodou, ohňom a nakoniec chaosom. Pretože chaos chce pohlcovať.
3. Džínsový denník som tu musela dať. Na prelome októbra/novembra som si dala re-reading celej série (už aj s posledným dielom ♥). A je zrejme jedno, či ho čítam po prvý, druhý, alebo dvadsiaty krát, vždy sa brutálne nasmejem. Paula má proste príliš zaujímavo-obyčajný život. :) Džínsové denníky sú jednoducho moje lásky.
_________________________________________________________________________
September som končila s Upírskou akadémiou (mojou obľúbenou upírskou sériou!) a ako už iste viete veľmi sa mi páčila (i keď občas sme si liezli na nervy). Potom som bola v knižnici, odkiaľ som si priniesla Listy do neba, ktoré sa mi bohužiaľ až tak moc nepáčili (na to aký potenciál tá téma mala). Odtiaľ som sa presunula k Železnej skúške o ktorej úžasnosti som už písala (nie je dokonalá, ale veľmi ma bavila). A nakoniec som zas a znova čítala Džínsové denníky. Mi-lu-jem tie knihy a basta. Moju závislosť na živote tejto strelenej študentky už nikto nikdy nevymaže. Pretože toto sú pre mňa úplné slovenské skvosty. 




Me Before You Poster

Me Before You (Predtým ako som ťa poznala)
Ja som totálny lover všetkých romantických filmov, pri ktorých si vyplačem dušu, zaklapnem počítač s opuchnutými očami, a tri dni zakopávam o vlastné nohy, lebo premýšľam nad tým prečo a ako. Jedinou podmienkou pre pozeranie tohto filmu bolo, mať prečítanú aj knihu. A kedže to som splnila (a minula som pri tom CELÝ balíček vreckoviek), do filmu som sa ponorila, čo najrýchlejšie ako to šlo. A bol krásny (film aj Sam, teda). Veľmi som si ho užila a trošku si zadepkárčila. Nevadí, bol perfektný a všetci ľudia s láskou k romantickým filmom, pozrite si ho.


The Secret Life Of Pets (Tajný život maznáčikov)
Na tento film som s tešila minimálne rok a hneď ako bol k dostaniu (áno viem, som pirát občas, ale v kine bol iba s dabingom) vrhla som sa naň a pozrela si ho (tuším, že to bol ešte august, ale who cares!). A dostala som neskutočne krásne spracovaný animák s veľmi vtipnými zvieratkami. Celé to bolo také milé, zlaté a vtipné. Hlavným hrdinom príbehu je Max, ktorý  nadovšetko miluje svoju paničku Katie. Ona mu však jedného dňa pripraví nemilé prekvapenie v podobe nového spolubývajúceho- Duka.
A život  deň týchto dvoch po boku je teda poriadny zážitok. Hlavne keď obaja chcú, aby ten druhý "nenápadne" zmizol.

Silver Linings Playbook (Terapia láskou)
Filmy ako tento (skús chápať ako filmy obsahujúce divné postavy s nie tak obyčajným príbehom), sa v poslednej dobe stávajú mojimi najobľúbenejšími- hlavne teraz na jeseň. Tento konkrétne je o Patrickovi, ktorý sa po liečbe na psychiatrii snaží získať späť svoju ženu Nikki. Do cesty sa mu medzi tým,čo sa ju snaží získať späť vpadne sestra ženy jeho najlepšieho kamaráta- Tiffany. Tí spolu uzavrú jednu dohodu- ona mu pomôže s Nikki a on s ňou pôjde na tanečnú súťaž. A tak sa začína terapia láskou- neobyčajný film (natočený podľa knihy!) s neobyčajnými postavami, v ktorom som sa chvíľkami strácala (hlavne keď som pozerala iba s AJ titulkami), no nesmierne sa mi páčil. Hlavne výkony obidvoch hercov- fantastické. Veď uvidíte= pochopíte.

Nerve (Hra o život)---> film (dvoj)mesiaca
Á tento film je u mňa za oplynulé dva mesiace na prvom mieste. A prečo práve on? Ak vám nestačí odpoveď: Pretože tam hrá Emma Roberts a sexi herec (->Dave Franco), čítajte ďalej. Nerve je internetová hra- vlastne pravda a odvah, ale iba s odvahou. Vy si už len musíte vybrať, či sa stanete divákom, alebo hráčom. Diváci hráčom dávajú rôzne splniteľné aj nesplniteľné úlohy, ktoré moniturujú svojim mobilom. A úlohu nezvládnete, končíte. Ak ju však zvládnete, dostávate slušný balík peňazí a predovšetkým- všetkým ukážete, že na to máte. Vee je presne ten prípad a tak sa stane hráčkou. To však netuší, do čoho sa zaplietla.

Delivery Man (Pozdravy zo spermobanky)
Byť otcom nie je jednoduché (a byť matkou dupľom), takže zistiť, že ste otcom dvojičiek je ťažké. A čo tak zistiť, že ste otcom 533 detí? Dawidovi sa presne toto podarilo, keď v 20 rokoch slušne zarobil práve v spermobanke. A dokonca si niekoľko s tých detí praje zistiť jeho identitu, dokonca má v byte obálky s ich identitou. A tak urobí tú najmenej rozumnú vec- začne byť ich anjel strážny.
Tento film sa mi veľmi páčil, kvôli téme a hlavnej postave muža, ktorý zbabre naozaj všetko, čo môže. Je vtipný, so všetkými svojimi nedostatkami má krásnych 533 detí. Toto bola jednoznačná oddychovka, odporúčam vám, pozrieť si to.


Sausage Party (Buchty a klobásy)
Už keď som videla prvý trailer na tento film, videla som, že to bude poriadna "chobotina". Najviac ma dostal komentár jedného muža pod videom "Myslím, že v deň premiéry bude v kine veľmi veľa zmätených detí." A ako inak, mal pravdu :D Príbeh filmu sa odohráva v supermarkete, kde sa všetky potraviny tešia na to, že sa konečne dostanú preč do zádveria a budú konečne slobodní (slobodní je pekné slovo, pretože sa tým väčšinou vo filme myslí iba sex). Každopádne raz zistia tú strašnú pravdu a to, že zádverie je miesto, kde ich ľudia zabíjajú a jedia. Je to fajn, perverzná komédia, na ktorej som sa nasmiala. Nedoporučujem ju však osobám mladším ako 15 rokov :)


The Simpsons (Simpsonovci)
Za tieto jesenné mesiace som si obľúbila presne dva seriály. Jedným z nich sú práve Simpsonovci, ktorých poznám asi tak odjakživa (a rátam s tým, že asi aj vy). Pozerám ich iba občas a tak nejako skákavo, no pri každej časti zrelaxujem a neskutočne sa nasmejem (ani neviem, ako to je možné, po všetkých tých rokoch.

Friends (Priatelia)
Tento seriál som mala v pláne začať pozerať (a v mojom watchliste) asi celé dva roky. A konečne som sa k tomu dokopala. Myslím, že všetci viete o čom je (a tí čo nie, je o šiestich priateľoch a ich každodenných problémoch). A čo by som o ňom ešte napísala? Je úžasný (aj keď my to ide pomaly, lebo som lemra) a mojou najobľúbenejšou postavou je Joey (ktorý mimochodom  bol v tých rokoch neskutočný fešák <3).





September bol pre mňa (asi prvý rok) veľmi príjemný mesiac. Keďže som na osemročáku, nečakali ma žiadne prekvapenia v podobe hrozných nových spolužiakov. Užívam si byť v novom prostredí, ale priznajme si, začiatky boli, sú a budú strašné. Bolo to naopak úžasné, pretože prvý týždeň sme všetky triedy v ročníku medzi sebou súťažili a my sme boli najlepší. :)))
Zato október bol samý stres a nestíhačky (však to je vidno). Momentálne (v polke novembra!) je však všetko fajn a už zase pohodička.
__________________________________________________________________________
Čo sa blogu týka, veľmi som nestíhala, no mám asi miliardu nápadov na projekty a rozpísané 3 články. Tých však momentálne čakajte menej. O tom, čo sa práve deje sa dozviete na mojej FB stránke (ktorá je momentálne v procese pracovnom)

Moja obľúbená fotka z #denneprecitanychknih2016


You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts