Knižné Tipy I. (jeseň 2016)

7:16



Aloha. Vitajte pri knižných tipoch (mojom novom projekte), kde vám v

podstate predstavím 5 kníh (budem sa snažiť 5 rôznych), ktoré mi pasujú k danému obdobiu a rozhodne by ste si ich nemali nechať ujsť. Takže čítajte, inšpirujte sa a ja idem na to -->
viac-->


Kam zmizla Aljaška (John Green)
Aljaška. Jedna z dvoch kníh od Johna, ktoré sa mi vážne páčila. Zamyslela som sa nad ňou a našla som v nej trochu z toho veľkého Azda. Je to oddychová a zamyslenia sa hodná literatúra zasadená v prostredí vysokej školy. Hlavnou postavou je Miles- čudný chlapec plný zvláštnych vlastností a záľub. A jeho najobľúbenejšou záľubou sú posledné slová. Nemá priateľov, lásku a nič pre čo by tínedžer ako on chcel žiť. No to sa zmení. Prichádza totiž vysoká škola, plná nových ľudí, nového prostredia a Aljašky. Aljaška nie je štát (aspoň v tomto prípade). Aljaška je záhadné dievča, ktorá na svete miluje iba dve veci- cigarety a sex. A verte mi aj napriek tomu si ju zamilujete viac, ako by ste čakali. Poslaním tejto knihy je odpočítavať dni do, a hľadať veľké Azda.
Tak čo, nájdete ho túto jeseň?





Pýcha a predsudok (Jane Austen)
Pýcha a predsudok bola (a priznávam, že ešte stále je) mojou úplne prvou "romantickou" klasikou. A nopodiv všetkému živému, nesmierne som si jej čítanie užila. I keď som ju čítala pomerne dlho (skoro 2 týždne), veľmi sa mi páčila. Teda najmä hlavná hrdinka. Príbeh sa odohráva v Anglicku počas 18. storočia a vtipným spôsobom nám ukazuje jednotlivé vrstvy spoločnosti a rozdiely medzi nimi. Hlavnou hradinkou (ktorú si určite zamilujete) je Elizabeth, dievča z neveľmi bohatej rodiny, ktoré sa v tomto príbehu pasuje s povinnosťou nájsť si manžela. A nie hociakého- musí byť veľmi bohatý. A tak nejak sa nám v príbehu zjaví Mr. Darcy. Je to človek, ktorý sa štíti toho, otvoriť niekomu svoje srdce  Tiež si ho zamilujete, veď len počkajte.
Jednoducho, krásny príbeh, ktorý neskutočne svedčí na jeseň. Odporúčam čítať najmä večer (alebo teda o piatej poobede, veď je už tma), keď za oknami mrholí. Vtedy sa najviac vcítite do tejto neskutočne-napísanej klasiky.




Predučenie (Marja Holecyová)- Mariotovi dediči #1
Keď už prepínam na niečo iné, tak by som vás rada zoznámila s touto slovenskou knihou/ autorkou. Áno, vidíte dobre, Zuzka Šulajová nie je jediná slovenská autorka, ktorá mi učarovala. Ďalšou v rade sa stala práve mladučká spisovateľka Marja Holecyová, ktorej práve túto jeseň vychádza nová kniha, po úspešných Mariotových dedičoch. A čo to vlastne sú, tí Mariotovi dediči?
Štrnásťročná Mija, študentka z Nitry, sa jedného dňa dozvie, že čarovanie, či lietanie nie sú iba výmyslami rozprávkarov. A to ešte nie je koniec tajomstiev. Mija sa teda poberie do Ľubietovej, kde sa spolu s ďalšími deťmi- medzi nimi aj s veľmi otravným Miseagom :) učia čarovať. Ale druhý Rokfort nečakajte (a pls nefrflite kvôli podobnosti z Harrym, žiadna tam nie je), Ľubietová je úplne iný šálok kávy. 
Ak som vás ešte dostatočne nenavnadila, tak iba napíšem túto vetu: "Čítala som síce knihy iba dvoch slovenských autoriek, no pri oboch som si skoro vyplavila očné kanáliky a dostala aj pár mini záchvatov." Jednoducho- skúste to!


Krásna katastrofa (Jamie McGuire)- Katastrofa #1
Jednu romantickú knihu tu už síce mám, no priznajme si, že kniha Krásna katastrofa je úplne z iného súdka. Takého toho aj málinko erotického (táto kniha fakt málinko, viac sa zameriava na príbeh).
Abby prichádza na vysokú školu, hlavne, aby sa vyhla svojej nie úplne ružovej minulosti. Vyrastala totiž v svete hazardných hier a "ťažkých prachov". Jediná vec, na ktorú sa chce sústrediť je škola a štúdium. Lenže, nebol by to príbeh, ak by jej do toho niekto nevstúpil. Ten niekto má meno Travis Maddox a nie je to naozaj žiadne neviniatko (čo mi samozrejme nezabránilo v tom, aby som sa doňho platonicky zamilovala už po pár desiatkách stranách :D). Na život si zarába pästnými súbojmi a dievčatá sa pri ňom striedajú ako na páse. A vysvetliť vám, aké veľké somariny títo dvaja ešte porobia, ako všetci okrem nich vedia, že sa majú radi by bolo nadho. Preto čítajte a zamilujte sa! (už túto jeseň/zimu :D)


Cinder (Marissa Meyer)- Měsíční kroniky #1
Ak by ste sa ma v minulosti (asi 10 rokov dozadu) opýtali, aké povolanie chcem vykonávať, odpoviem vám princezná. A naozaj, princezné boli vtedy u mňa naozaj všade: v mojej hlave, v reklamách v telke, v hračkách okolo mňa a dokonca aj v knihách. Dovolím si teda tvrdiť, že každá z princezien ovplyvnila môj život. A preto čítanie tejto knihy bolo pre mňa veľmi zaujímavé.
Ak sa už konečne chcete dozvedieť o čom je, tak tu to máte. Je to re-telling (alebo po slovensky prerozprávanie) Popolušky. Popoluška však tento raz nie je dievča, ale kyborg. Nachádzame sa totižto v budúcnosti, kde spolu "nažívajú" dva národy. Ľudia, žijúci na zemi (Zemania?) a Mesiačania (uspokojte sa s mojim prekladom, pretože knihy sú iba v češtine), ktorí ovládajú mágiu okúzľovania a svoju pravú podobu dokážu vidieť iba v zrkadle, ktorých sa stránia. A v tom celom kyborg Cinder, týraná svojou matkou, vinená za chorobu jej nevlastnej sestry a zamilovaná do princa Kaia. Ešte stále sa na túto knihy cez jeseň/zimu nechystáte?


Dúfam, že sa vám Knižné tipy páčili a ak máte nejaké tipy aj vy, hoďte mi ich do komentárov. Budem veľmi rada :)






You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts