Anna and the French kiss- Stephanie Perkins/ Moje srdce sa roztápa

6:51

Názov knihy: Polibek pro Annu
Originálny názov knihy: Anna and the French kiss #1
Séria:  Anna and the French kiss 
Diel: 1/3
Autor knihy: Stephanie Perkins
Počet strán: 336
Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: COO BOO
Anotácia: Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie – přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…

"Tady je všechno, co vím o Francii; filmy s Belmondem, Amélie a Moulin Rouge, Eiffelovka a Vítězný oblouk, i když netuším, jaký mají vlastně zmysl. "
viac--> 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ornament

November... Alebo inak povedané, ktorý mesiac je najlepší na čítanie týchto klasických romaťární (milujem tento český výraz :))? Veď viete, že keď padajú listy, akoby láska padala z neba. A keďže môj milostný život je ehm ehm žiadny, rozhodla som sa navodiť si romantickú atmosféru, touto mne- doporučovanou Stephanie Perkins. A verte mi, človek, ktorý mi toto doporučoval, vedel, čo robí. Táto kniha síce nie je úžasne akčná, či plná dobrodružstva (i keď to dobrodružstvo tam nájdeme), je to taký skrz-naskrz dievčenský román. Veď to je jasné už s prvej vety, keďže Paríž je asi to najromantickejšie miesto na svete (verte mi- bola som tam :D).
Anna- dievča, ktoré po francúzsky povedať dokopy tri slová sa zrazu ocitne v Paríži. A začína navštevovať americkú školu. V maturitnom ročníku. Poznáte to, nové prostredie, noví ľudia, kto by z toho nebol zničený? (Ja osobne by som po a)buď celé noci preplakala b)alebo si našla nových "priateľov"...) Teda sa celý príbeh začína so zdevastovanou (psychicky) hlavnou hrdinkou v najúžasnejšom meste na svete. Nebol by to však príbeh, keby sa do toho nepriplichtili (zasa nejaký z mojich úžasných výrazov) nejakí ľudia. Marilee, Rashmi, Josh a Étienne St. Clair. To sú ľudia, ktorých som si (niekoho viac, niekoho menej) zamilovala v nasledujúcich 100 stránkach. Partia američanov (a Indky :D), ktorá si Annu postupne zamiluje, a ktorú si Anna postupne zamiluje. 
Josh-Rashmi-Anna-St.Clair-Marilee
Navštívia spolu krásne a bláznivé miesta Paríža a popri tom sa z nich stanú veľmi dobrí priatelia. A samozrejme lovestory nesmie chýbať (a verte tomu, že tu nepôjde o jeden pár). 
Anna je jedno z tých prirodzene krásnych dievčat, ktoré nemajú ani tušenie o tom, aké krásne sú. Zároveň je inteligentá, a občas presne taká hlúpa, aké by malo dievča v jej veku byť. A je to vlastne skoro perfektná 17 ročná hrdinka. Nič mi na nej neprekáža, nevadí... Je to taká francúzska (tým myslím dospelejšia, kľudnejšia a elegantnejšia) verzia Pauly Semokovej :)
Étienne St. Clair je tak charizmatický človek, že tú charizmu cítite aj cez stránky papiera. A zamilujete si ho. Pretože. On. Je. Chlapec. Vašich. Snov. 
Marilee je fajn dievča, no chýbala mi u nej vyrovnanosť. Ale pre lásku človek robí hlúpe veci. 





Teraz by som rada prešla na úplne konečnú časť recenzie, pre ľudí, ktorí sa nevedia rozhodnú, či do toho ísť. Ja hovorím ÁNO. A prečo?
Polibek pro Annu- už ten názov znie ako také malé klišé. Veď to poznáte/me: jedna a tá istá osnova kníh, v podstate  ten istý príbeh a jediná odlišnosť sú mená postáv. To, že vám Anna prinesie niečo zmysluplné a nové do života by som teda na 100% netvrdila. Ako som už však na začiatku spomínala, je november (teda, keď som začínala písať recenziu bol) a k novembru patria presne takéto príbehy z ktorých vás zahreje pri srdiečku a spomeniete si, že aj napriek všetkým nepokojom, vojnám a nezhodám je na svete ešte niečo pekné. Preto teda áno. 
Plusy: ľahké čítanie, romantika, skvelé postavy, prostredie, oddych
Mínusy: občas sa vám naozaj táto kniha môže zdať až príliš obyčajná
PS: Nebojte sa, zamilujete si Stephanie Perkins 





You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts