My True Love Gave To Me- Stephanie Perkins/ Ako nakopnúť vianočnú náladu

8:27

Názov knihy: My True Love Gave To Me: Twelve Winter Romances
Český názov knihy: Dárek z pravé lásky: 12 zimních políbení
Autor knihy: Stephanie Perkins
Počet strán: 336
Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: CooBoo

Anotácia: Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů.

Táto kniha v podstate obsahuje 12 vianočných príbehov s 12 zápletkami, od 12-tich neskutočných autorov. Ja som si celú knihu (presne ako nejaká iná blogerka minulý rok) rozdelila do 12 dní pred Vianocami a každý jeden deň som sa snažila ( i keď občas to nešlo, lebo som fakt leňochod) prečítať si jeden príbeh. Chápete, kvôli naladeniu sa do vianočnej atmosféry (i keď pri niektorých príbehoch to bolo naozaj chabé :(). A keďže autorov a príbehov je 12, rozpíšem to (inak čítala som v angličtine a neviem akým spôsobom preložiť názvy poviedok, takže to nechám tak).


Rainbow Rowell- Midnights -4,5/5-

Rainbow je úžasná autorka presne tak, ako je úžasné i jej meno. Nie, ani tento príbeh sa nevyhol totálnej "sladkosti" a následnému rozplývaniu sa. Ale ak by to tam nebolo, tak by som sa určite naštvala. Každopádne Rainbow si ma už po (neviem koľký) raz získala svojim úžasným štýlom písania:) Pol bodíka strhujem za dĺžku (ja chcem celú knihu!) za občasné husovité správanie sa hlavnej hrdinky.
Ak by ste chceli vedieť niečo k obsahu príbehu, napíšem len, že je písaný vždy pár minút pred koncom jedného roka a začiatkom druhého.  

Kelly Link- The Lady and The Fox -1/5 -

Kelly Link a jej poviedka- alebo inak povedané najväčšie sklamanie v tejto knihe. Autorka zrejme chcela niečo magické, no vytvorila iba akúsi, skoro nepoužiteľnú hŕbu viet. Najprv som si myslela, že je to mnou (nebudeme si klamať, v angličtine profík nie som), no bolo to takto u skoro všetkých. 
Ja vám v podstate ani neviem napísať, o čom bola, pamätám si, že tam bolo dievča a chlapec- líška (???) Proste autorka tam nasilu chcela vopchať nejakú fantasy, no bohužiaľ, nevydarilo sa. 

Matt de la Peña- Angels In The Snow- 5/5-

Angels in the snow naopak za mňa bola úplne najkrajšou poviedkou knihy. Bolo to písané veľmi ľahučko, veľa priamej reči, žiadne zbytočné siahodlhé opisy.  Dokonca z nej išla aj krásna vianočná atmosféra.
Príbeh je o chudobnom študentovi (mám pocit, že zo Španielska), ktorý cez vianočné sviatky stráži mačku svojho kamaráta. Je hladný, bez peňazí a s prázdnou chladničkou, keď vtom na dvere zaklope Haley... Jednoducho, čakajte, že srdiečko sa vám (neraz) zatrepoce. 

Jenny Han- Polaris Is Where You’ll Find Me-3,5/5-

Taký pekný príbeh o dievčine v krajine Santa Clausa a vianočných elfov. Niektoré časti sa mi nezdali až také dobré, no som veľmi rada, že som ju prečítala. Bola taká milučká-zlatučká a hlavne úžasne vianočná!

Stephanie Perkins- It’s a Yuletide Miracle, Charlie Brown-5/5-

Za mňa tiež ďalšia úžasná poviedka, ktorá si zaslúži plný počet. Stephanie jednoducho vie, ako na to. Páčili sa mi hlavne postavy a ich sny a charaktery mi zostali v hlave až doteraz. Bola to krásna pohodička pri upratovaní bytu a zároveň očakávaní (ne)Vianoc. 

David Levithan- Your Temporary Santa-3/5-

Akosi som čakala viac. Keďže o Davidovi som už počula mnoho, čakala som niečo sladké, milé a zlaté. Vraj píše krásne LGBT, no toto také nebolo. Nechápte ma zle, nebolo to strašné, ale prakticky sa nestalo skoro nič. A to ma sklamalo. Takže Santa odo mňa získava priemer.

Holly Black- Krampuslauf-3/5-

Chvíľami to bolo fajn, no chvíľami som nechápala, ktorá bije (áno priznávam, môže za to aj moja nie-až-tak rozvitá slovná zásoba. Koniec sa mi nepáčil, ale nebolo to až také hrozné. V skratke to bolo o jednom hlupákovi (slabé slovo, veľmi slabé) a novoročnej párty. Takže ďalší priemer.















Gayle Forman- What The Hell Have You Done, Sophie Roth?-4/5-

 Táto poviedka bola strašne zlatá a páčila sa mi hlavne mužská postava. Takisto milujem také tie slovné hračky s pesničkami (čo sa v slovenskom preklade až tak veľmi robiť nedá). A čo sa mi ďalej páčilo (ale to už na celej knihe), že tu boli ľudia všetkých národností. Žiadna jednotvárnosť a iba "biele" postavy. Za toto tlieskam všetkým autorom.

Myra McEntire- Beer Buckets and Baby Jesus-4,5/5-

Nearly perfect. Fakt sa mi to páčilo, na jednu stranu to bolo veľmi kresťanské (čo však oceňujem, pretože konkrétne k mojim Vianociam to patrí), na druhej strane šibalské. Veľmi som sa zabavila. O Myre som počula prvý raz, ale privítala by som, ešte si od nej niečo prečítať.

Kiersten White- Welcome To Christmas, CA- 4,5/5-

Ako vidíte, ku koncu už len samé dobré poviedky. Táto je o dedine(?) nazvanej Christmas. Ďalej môžte čakať reštauráciu, zaujímavého kuchára a veľa dobrého jedla (už len za to boli 3 hviezdičky :D) 

Ally Carter- Star of Bethlehem- 5/5-

Star of Betlehem je tretia poviedka, ktorej dávam plný počet bodov. Neskutočne som si ju užila. Bola plná vianočnej pohody a rodinnej atmosféry v Oklahome. Ani by som neverila, že takýto zázrak môže vzniknúť iba vymenením letenky. 

Laini Taylor- The Girl Who Woke The Dreamer- 4/5-  

Táto poviedka bola oproti ostatným úplne iný šálok kávy. Ocitli sme sa totiž v takom rozprávkovom (no popravde nie až takom úžasnom) svete a prebúdzali sme Snílka. Neviem, bolo to fajn, no lepšie ako taký krajší priemer to ohodnotiť nedokážem.









Áno!!! Nie všetky poviedky mi síce prirástli k srdcu, no tá vianočná atmosféra v tom je neskutočná (dobre, no teda na Harryho to nemá). Takže dúfam, že táto kniha bude na budúci advent na vašom nočnom stolíku :)

Počítala som (na kalkulačke) priemer a vyšiel mi 3,9... Takže, máme to tu čierne na bielom a táto kniha odo mňa kniha dostáva 4 hrnčeky. 





You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts