Môj knižný rok 2016

9:29

 Aloha.
A krásny Nový rok (už asi tretí raz, ale do tretice všetko dobre nie?). Ak ma chcete lepšie spoznať (a aj keď nie, dozviete sa to muhahaha), poviem Vám o sebe, že milujem objavovanie nových vecí. No niečo čo občas milujem možno ešte trošičku viac, je spomínanie. A preto sa aj moje články skladajú zo spomínania si na knihy, ktoré som čítala pred dvomi mesiacmi, týždňom...  A tento raz tu mám článok, zatiaľ jediný svojho druhu, v ktorom budem spomínať na knihy, ktoré sa do mojich pazúrov dostali v roku 2016 :) A keďže sa má začínať pozitívne, predstavím Vám knihy/série, ktoré mi tento rok najviac učarovali. Môj rok 2016 (dúfam, že vám to pôjde).






PS:žiadne poradie neexistuje!

Rudá jako rubín- Kerstin Gier
-Absolútna úžastnosť z pera nemeckej autorky. Čítalo sa to veľmi ľahučko a hoci toto píšem po roku od čítania tejto série, pamätám si skoro celý dej a hlavne moju nadšenosť z toho, že som túto knihu mohla čítať.
- Môžete očakávať cestovanie časom, príliš mnoho tajomstiev, arogantného hlavného hrdinu, nerozhodnutú hlavnú hrdinku, zlaté magické bytosti (možno trocha otravné), veľa akcie, priateľstvo a ako skoro vždy aj máličko lásky.

Bohovia Olympu (#1)- Rick Riordan
-Percy, Bohovia Olympu (viac som od Ricka ešte nečítala), alebo nejaký úplne iný príbeh, vždy ho budem milovať. Lebo je od Ricka.
-Očakávať musíte peckových hlavných hrdinov (nesľubujem vám, že vás občas nebudú aj poriadne ehm. hnevať), Rickov typický zmysel pre humor, veľa akcie, dosť veľa tajomstiev a našich najmilších bohov, ktorí to ako vždy ehm. pokašľú. Aha zabudla som ešte na hrdinov, ktorí ich zas a znova budú musieť ťahať z kaše.

Cinder (Měsíční kroniky #1)- Marissa Meyer
-Mesiac je veľmi kúzelná vec, tak ako aj tento príbeh. A vec ohľadom ktorej najviac jasám- každou knihou sa táto séria stáva lepšia a lepšia! Takže kto sa teší na Winter (poslednú knihu série)?  🙋
-V celej sérii čakajte kopu prekvapení, obdivuhodné a nezvyčajné hrdinky, nezvyčajných a rýchlo-zamilovateľných hrdinov, emócie (veľa emócií), náš svet úplne inak. A nakoniec jednu veľmi veľkú "bitch".

Koruna z temnoty (Trón zo skla #2)- Sarah J. Maas
-Ak stále odolávate tejto sérii, nechápem prečo. A druhá vec, ktorú nechápem- ako mohla takýto geniálny zapletený príbeh vymyslieť 16- ročná Sarah? Čo mám ešte napísať? Je to pecka, ale to ste určite počuli už najmenej milión ráz.
-Nevyhnete sa nevysloviteľným názvom a menám, bad-ass hlavnej hrdinke, mágii, nutkaniu Celaenu (alebo poprípade nejakú inú postavu) občas niečim tresnúť po hlave-poriadne a taktiež žiadosti zrýchliť čas, aby ste zistili, čo sa stane. A ešte omnoho viac..


                                


Prvá (Selekcia #3)- Kiera Cass
-Upozorňujem. Táto kniha sa nikdy nebude páčiť všetkým. 🤦(face palm) som občas robila pri správaní sa Ameriky. Ale aj napriek tomu, že som ju občas mala chuť vypráskať varechou, príbeh, ten bol taký úplne rozprávkový.
-V príbehu nájdete romantickú rozprávku, svojho princa/vojaka na bielom koni, za hrsť momentov, kedy vám bude ostávať iba hltať stránky s otvorenými ústami a maximálny oddych. UWAGA (tiež milujete toto poľské slovo?)- je to extrémne návykové! :D

Predtým ako som ťa poznala- Jojo Moyes
-Normálne nebývam až taký fanatik, no priznám sa, že neberiem žiadnu kritiku na túto knihu. Každý moment tohto príbehu bol pre mňa neskutočný emočný zážitok. Dva dni po dočítaní knihy som nemohla začať s novou.
-Jojo Moyes nám touto knihou dáva dve super postavy v podobe ukecanej Lou s exotickým štýlom a sarkastického Willa s nechuťou žiť. Lenže to bolo predtým. Nebudem vám klamať, táto kniha zo mňa urobila emočnú trosku, takže vy sa pripravte na minimálne jednu slzičku. + Milujem soundtrack k filmu- povinne vyhľadať.

Džínsový denník 6- Zuzka Šulajová
-Minulý (ja ešte stále nemôžem uveriť, že 2016 volám minulý) rok som čítala jedenásť kníh od slovenských autoriek. Z toho 9 od Zuzky. Neviem či sa mám smiať, plakať, alebo čo, no Zuzka a Džínsový denník? To sú lásky.
-Čítala som asi 3 recenzie a nikto nespomínal revanie. Ja som revala ako tur. Zároveň som sa neubránila (a ani vy sa) blbému usmievkaniu sa, syndrómu prekvapenia, smiechu sa a skákaniu po posteli, akonáhle na scénu prišiel môj slovenský princ. Aj keď pár vecí by som vytkla, posledných 30 strán som revala tak, že som skoro vypustila dušu. Milujem to.


                

Pod nekonečnou oblohou (#1)- Veronica Rossi
-Ono to bolo fajn, vôbec by sa to neocitlo v najhorších knihách, lenže ja som čakala oveľa viac. Čakať veľa- príliš často to nerobím, lebo to môže dopadnúť takto. Ja som čakala ďalšie Hunger Games, Divergenciu... No bolo to iba priemerné. Nikomu nezakazujem čítať, no pri tejto knihe som občas príliš nepochopila zámer autorky a to som ju čítala v slovenčine.

Nevypovedané- Abbie Rushton
Listy do neba- Ava Dellair
-Síce sa podľa anotácie môže zdať, že tieto knihy majú spoločné len krásne obálky (obe sú neskutočné, to uznávam), je tu toho o niečo viac. Obe hlavné hrdinky majú tajomstvo, myslia si, že niekoho zabili a obe sa s tým nejako vyrovnávajú. Neviem prečo, ale tento typ kníh mi ani trocha nesedí. Prídu mi také zbytočne rozťahané a hlavne tie postavy. Všetky tak nesympatické. A musíte uznať, že aj najlepší príbeh sa bez dobrých postáv stáva brakom.

Krásni (Škaredí #2)- Scott Westerfield
-Tak toto bol asi najhorší druhý diel na svete. Prvý diel bol taký (možno trocha horší) priemer, no toto? Zhoršenie o 200%, nesympatické postavy, celé to bolo Z-L-É. Túto knihu som čítala asi 2 týždne cez letné prázdniny. Takto dlho mi trvajú TMI od Cassandry Clare (6 kníh) a aj napriek tomu, že aktivít som mala dosť, toto bolo vážne zlé. Nebývam často kritická, no toto neodporúčim čítať ani nepriateľovi. 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ornament
Dúfam, že sa vám môj výber páčil a že ste si užili aj moje emočné výlevy. Každopádne napíšte mi do komentára, aký bol váš rok 2016, a v aký dúfate pri čísle 2017. Ja teda dúfam, že tento rok bude zase o kus lepší ako predchádzajúci v každej oblasti môjho života. Ak sa práve nudíte, určite si pozrite Môj hudobný rok 2016 (alebo inak povedané playlist na Spotify). A rozmýšľam, že by som vymyslela aj nejaký pozdrav napr. Do čítania! :D 



You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts