2017

8:26


Väčšinou to býva tak, že ak chceme prijať nové veci, musíme sa zriecť tých starých. Niekedy to síce bolí, no musíme to urobiť. Ak by sme totiž nedokázali opustiť staré veci, nenašli by sme nové a lepšie. A presne to so sebou prináša nový rok. Okrem nespočetných chýb v dátume so sebou nesie i mnoho nových a možno i lepších vecí. Vecí, ktoré by sme nikdy neobjavili, ak by sme nepustili tie staré. A tak teda, zbohom 2017. Bol si skvelý, no nie najlepší. Nikdy na teba, ani na to, čo si mi priniesol, nezabudnem.

Je to veru tak. Veci odchádzajú tak rýchlo ako prišli, a jediná vec, ktorá nám ostáva, sú spomienky. A tento článok bude spomienkou na môj knižný, seriálový (filmy trochu odignorujem, pretože neboli príliš veľkou súčasťou môjho roku) a hudobný rok 2017.  A hoci teraz všetci vydávajú články "Najlepšie knihy/filmy... 2017", a pôvodne tento článok bol mojim zámerom, nakoniec som sa rozhodla pre veci, ktoré môj rok 2017 charakterizovali. Nachádzajú sa tie najväčšie lásky, najzdrcujúcejšie sklamania, či iba pocity a spomienky. Toto je môj 2017.


1.harry potter a fénixov rád
#dumbledorovaarmada #umbridgeovajestaraskaredaropucha #tichoslap
Harry je domov. Nemám pocit, že by na svete existovala nejaká vec, ktorá by túto skutočnosť dokázala vyvrátiť. Aj keď občas zabúdam na to, aký je svet magický a čarovný, Harry mi to vždy pripomenie. Znova ma naučí naučí veriť v kúzelné okamihy a pripomenie mi, že svetlo môžme nájsť i v tých najtemnejších okamihoch našich životov.
"bol si istý, že videl, ako si Neville  strčil papierik zo žuvačky do vrecka."
2. čenkovej deti
#mrazivauprimnost #jedinecnost #chudoba
Kniha Čenkovej deti je v mnohých ohľadoch veľmi jedinečná a špeciálna. V prvom rade poukazuje na životy biednych ľudí, ktorí trpeli hladom a nedostatkom tepla, ľudí, ktorí sa obávali zimy. V druhom rade je vzácna tým, že toto nie je iba kniha, ale pravdivý príbeh napísaný na papieri. Príbeh o našich predkoch. A práve to je na nej také mrazivé.  
"Pjosím kojunku... Pjosím!"
3. short stories from hogwarts
#hrdinovia #príbehy #opatdoma
Viete v čo tajne dúfam? Že J.K. raz vydá sériu, ktorá sa bude odohrávať  čase, keď boli Tichošľap, Paroháč, Červochvost a Námesačník ešte študentmi. Viem, že je to zrejme iba zbožné prianie, no ak existuje niečo, čo ma zaujíma, sú to ich životy. A práve preto som si tieto knihy musela prečítať. Sú tri- prvá o hrdinoch, druhá o moci a tretia o Rokforte. A hoci si ani v jednej z nich neprečítate príbeh o našich štyroch výtržníkoch (to je zatiaľ iba mojím snom), sú skvelé a odporúčam ich každému milovníkovi Harryho.
"Čo statočným, chrabrým srdcom, uskutočnia dávne sny!"
4. niečo viac
#LGBT #neopisatelnyzazitok #slzy
Táto kniha pre mňa bola zážitkom. Neviem, či vás slová dokážu pripraviť na to, čo uvidíte. Neviem, či je potrebné vôbec používať slová. Mňa kniha zastihla nepripravenú a verte mi, tá časť, kedy som bola zmätená a topila som sa v nevedomosti, bola mojou obľúbenou. 
"Možno iba v sne tápame, no čo ak je niečo viac?"
5. netvor je zver
#strach #rozpravkaktoraniejepredeti #netvorskrytyvludoch
Okrem aesthetically pleasing obálky táto kniha v sebe ukrýva i jedinečný príbeh. Príbeh tak tajomný ako les samotný a tak nevídaný ako netvor v ňom. Dotkol sa môjho strachu presne tak, ako sa dotkol môjho srdca. A jedno viem určite. Niečo takéto ste ešte nečítali.
  "Duše ľudí vyprázdnili, bez malého slova, 
bola to však ozaj, chyba Netvorova?"
6. to all the boys i´ve loved before
#anglictinajesuper #jednohubka #roztopenesrdce
Poznáte ten pocit, keď prichádza jar? Tráva pod vašimi nohami sa začína zelenať a občas ako by sa zdalo, že slnečné lúče prenikajú kdesi hlbšie, a napĺňajú vaše vnútro radosťou. Presne to je čas na knihy, ako tie o Lare Jean. Také, ktoré vám jednoducho dodajú ešte viac radosti zo života a ešte viac nevinnej lásky.

"Nie je to ako vo filmoch. Je to lepšie, pretože je to skutočné."

7. ako z románu
#cakalasompriemer #bolasomsklamana #ajtakzuzkumilujem
Aj zlé veci tvoria rok. A čo sa týka kníh, táto bola naozaj najhoršia. Mrzí ma to, keďže Džínsový denník  do slova a do písmena milujem, no tak to je. Hlúpa hlavná hrdina, nepekne arogantný hlavný hrdina a ich divný románik. No patrí to k môjmu roku 2017.

"husi mám radšej na záhrade ako v knihách."
8. milk and honey
#vtejtoknihesomnaslamottosvojhozivota #poklad #hlbsieakomarianskapriekopa
Možno život nie je vždy krásny. No možno život nie je o tom, aby bol vždy krásny.

"mám to, čo mám. A som šťastná."

9. hry o život
#chcemsavydatzaPeetu #areyouareyoucomingtothetree #totojepremnaklasika
Prečítala som knihy. Videla som filmy. Znova som ich prečítala a znova som ich videla. A úprimne povedané, stále túto sériu rovnako milujem. Zasa bojujem, padám, strácam a nachádzam. Teoreticky čítam o deťoch, ktoré sa navzájom vraždia. Prakticky však bojujem za slobodu.

"Miluješ ma, pravda, alebo lož? Pravda."

10. alex & eliza
#sladkeakomed #dajtemimojhoHamiltona #jednoduchoromantik
Love is in the air!
 Príbeh lásky z osemnásteho storočia. Možno rovnaký ako tisíce ostatných, no pre mňa výnimočný, ako žiadny iný. Prečo? Lebo sa pri ňom budete cítiť, ako keby ste žili uprostred sladkého citrónového koláča. A ja to milujem. 

"i feel it in my fingers, i feel it in my toes."

11. girl online
#moje11rocnejabysazblaznilo #randeshviezdou #ZoellamalaradaDisneyChannel
Táto kniha je síce tým najnaivnejším dielom na celom svete, no pripomína mi môj úžasný read-a-thon! Pokiaľ máte 11 a zbožňujete youtube, je to pre vás. Pokiaľ nie, tak to radšej nečítajte. Ja som veľmi naivný a v-osud-veriaci človek a zmohlo ma to.

"mám iba jednu otázku. tiež sa stanem populárna vo svete, ak na blog napíšem krátky hlúpy článok o mojej "prestrašnej" depresii?"

12. zrodená z ohňa
#bezdychu #tvorbaslovnejkralovnej #tatoseriajenieconeuveritelne
Pred rokom 2017 som Sarah J. Maas obdivovala. Teraz? Teraz ju uctievam. Viem, že som to zrejme napísala už nespočetne veľa ráz, no ona je bohyňa. A séria Trón zo skla je tou najepickejšou a najdokonalejšou, akú svet čítal (teda, okrem Harryho). Tomuto sa moji milí hovorí- radosť čítať. 

"zrodení z ohňa nikdy nepodľahnú, na kolená viac už nepokľaknú."

13. sedem minút po polnoci
#pribehktoryzlomilmojesrdce #moreslz #PetrickNesssiuzasny
V živote sa riadim vetou: Radšej budem ľutovať to, čo som spravila ako to, čo som nespravila. A presne toto je ten prípad. Ľutujem, že som kvôli nedostatku času nespravila recenziu na knihu 7 minút po polnoci. Bohužiaľ. No táto kniha ma prinútila desať minút plakať a pozerať pri tom do stropu. Toto nie je kniha plná emócií, ale emócie plné knihy.

"to, čo si myslíš vôbec nie je podstatné. Podstatné je to, čo robíš."

14. vrania šestka
#najvacsiayazdaroka #postavyakolusk #potrebujem.druhy.diel.
Čakala som neskutočne veľa. Dostala som ešte viac. Toto je tá kniha, na ktorú som v tomto ruku čakala. Nabitá akciou a skvelými postavami. Proste pecka. Fantastic fantasy! 

"Svet oni teda, nezachránia ani za bič, túžia len po tom, aby bol menej nanič."

15. adulthood is a myth
#niektomasleduje #knihanielenpreintrovertov #mojzivot
Nie som komixový človek. Ani náhodou. A ak by túto knihu nevychválila asi miliarda ľudí, nikdy by som si ju neprečítala. Chyba. Prišla by som totiž o kopu zábavy a poznanie, že som iba výnimočná, nie jediná.

"si aj ty "special snowflake"?"

16. 1984
#klobukdole #audioknihysusuper #zimomriavky
Myslím, že dielo Georgea Orwella by som v svojom roku 2017 mohla označiť ako najviac z cesty. Moja fantasy a romantická duša zrazu vyskočila zo svojej komfortnej zóny a wow... 1984 je kniha inej úrovne. Opisuje režim, hlad a akési vnútorné väzenie a túžbu vzoprieť sa tak, ako to hádam nedokáže nič iné. Skvost.

"ten, kto kontroluje minulosť, kontroluje i budúcnosť. a ten, čo kontroluje prítomnosť, kontroluje i minulosť."

17. Vianočná koleda
#Vianocezarohom #totouzkazdyvidel #nestarnucipribeh
A i posledná, 17, kniha, ktorá charakterizuje môj rok 2017 je pre mňa neskutočne výnimočná. Vianočná koleda mi vždy dokáže zas a znova pripomenúť, o čom sú vlastne tie Vianoce, a prečo ich tak veľmi milujem. Ukazuje mi, o čom je vlastne život.

 "budem žiť v minulosti, v prítomnosti a i v budúcnosti."
STRANGER THINGS
akcia, paranormálne javy, romantika
Seriál Stranger Things je jednoducho najlepší. Poznáte ten pocit, keď sa bojíte, ale niečo vo vašom vnútri vás jednoducho núti pozerať ďalej? Tento pocit sa vo mne zhmotnil v momente, keď som začala pozerať tento príbeh o 4 nerozlučných kamarátoch- Dustinovi, Mikeovi, Lucasovi a Willovi.
Začína sa v jeden večer, keď sa Will vracia domov a... Zmizne. Možno zomrie. Možno nie. To už musíte zistiť vy sami.
RIVERDALE
romantika, tínedžerský život, mestské záhady
Dráma, ktorá vlastne nie je až takou drámou- presne tak by som opísala Riverdale. Je to príbeh jedného veľmi zvláštneho mesta. Mesta, ktoré možno navonok vyzerá veľmi špinavo a tajomne, no vo vnútri je ešte viac prehnité mystériou. Mesta, nad ktorým sa vznáša oblak smrti. Tento príbeh sa vám jednoznačne bude páčiť, ak ste milovali Pretty Little Liars, lebo síce ste si vedomí toho, že tento seriál je klišé, no milujete ho. 
SKAM
diverzita, vzťahy, európania
Prídu vám americké seriály príliš vyumelkované? Ste na správnej adrese. Tento nórsky seriál (áno, započujete tu mnoho z jazyka našich severcov) totiž prináša absolútne nový pohľad na život tínedžerov. Jeho jedinečnosť spočíva hlavne v diverzite, ktorú obsahuje. Ukazuje nám problémy s láskou, vierou a orientáciou v životoch mladých ľudí a hlavne si nedáva servítku pred ústa. A práve preto som sa do tohto európskeho skvostu zamilovala. 
THE 100
akcia, Zem v budúcnosti, úžasné postavy /článok/
Niekomu tento seriál bude trhať mozog na kúsky, iní si ho zamilujú tak ako ja. Dej sa odohráva v ďalekej budúcnosti- Zem je neobývateľná a ľudia žijú vo veľkej vesmírnej lodi. No život vo vesmírnej lodi nie je možný naveky a tak vyšlú 100 tínedžerských väzňov, aby zistili, či je Zem už obývateľná. A to je len začiatok, verte mi. (len tak na okraj by som vám rada povedala, aby ste tomuto seriálu dali šancu, aj keď vás pár prvých častí nezaujme, verte mi, vlastná skúsenosť).
LUCIFER
diabolsky vtipné postavy, kriminálka, medzi nebom a zemou
Lucifer, najmladší syn, bol celý život zavretý otrasnom pekle, no tomu je teraz koniec. Rozhodol sa totiž, že si zoberie dovolenku a to v tomu najhorúcejšom meste na celej Zemi- v LA. Možno náhodou a možno ani nie, Lucifer sa stretáva s detektívkou a sám sa vracia k potrestávaniu hriešnikov. Bude to horúce! (a veľmi veľmi vtipné)






Nemyslím si, že číslo na kalendári nejak zásadne ovplyvňuje to, kým ste, no predsa. Stará známa fráza "nový rok, nové ja" je mi až priveľmi dobre známa. Ja osobne rok 2017 považujem za nesmierne dobrý , čo sa týka môjho vyvíjania sa. Som patrične hrdá na to, kým som dnes. A ak ma rok 2017 naučil veľa zaujímavých vecí, je jedna, ktorá sa mi do pamäti vryla najviac- vždy urob správnu vec. A tak sa snažím. Ďalej a ďalej. Robiť dobro. A nesmierne sa teším, ako ho budem robiť i v roku 2018. 

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts