Následníčka/ Selekcia číslo dva...

11:50

Orig. názov: The Heir/ Autorka: Kiera Cass/ 4 diel z 5/ 326 strán/ CooBoo 2016




 !Spojlery na prvé tri diely série!
Znova vitajte Illei. Už je to dvadsať rokov, odkedy sa udial magický príbeh lásky Americy a Maxona. Kasty sú zrušené, no i napriek tomu sa z času na čas vyskytujú nepokoje. Kráľ Maxon nevie, čo urobiť a ako nepokojom zabrániť. Uchýli sa teda k úplne poslednej možnej záchrane. A ako inak pomôcť ľudom zabudnúť, ako ďalším príbehom lásky? Keďže princezná Eadlyn už čoskoro zasadne na trón, prichádza ďalšia Selekcia. 3 mesiace. 35 mužov. Šanca pomôcť krajine a zaľúbiť sa. Nájde však princezná toho pravého? 


Slnečné stránky 

» Princezná, šaty, korunky a palác. Možno je to trochu detinské a možno hlúpe, no ja sa toho neviem nabažiť. Veď predsa, každá z nás by sa raz chcela stať princeznou (aj keď iba v najtajnejších snoch). Milujem prostredie paláca, noblesu a luxus, aký tam panuje. I keď je to možno trocha povrchné, no musíte uznať, že v paláci zrejme nikdy žiť nebudem a tak si to spolu s touto knihou môžem aspoň trocha predstaviť. 

» Rodina Schreaveovcov (dúfam, že som to správne vyskloňovala). America a Maxon majú 4 deti- dvojčatá Eadlyn a Ahrena, Kadena a Ostena. Sú naozaj úžasná rodina a každý z chlapcov je niečim výnimočný (aj Eadlyn samozrejme :)) Je to naozaj veľmi krásna rodina (a ak by náhodou existovali niektorého z chlapcov si obsadzujem ;)).

"Myslím si, že každý z nás zistí, čo hľadal, až keď to nájde."

» Staré, dobré postavy. Milujem epilógy. Keď sa k postavám na chvíľu vrátime o 10 rokov, "vidíme" ich v budúcnosti. A táto kniha bola prakticky jeden veľký epilóg. Mali sme možnosť vidieť Maxona a Americu, ktorí sú naozaj rozprávkovo šťastní a milujú sa hádam viac, ako počas Selekcie. America sa takisto ukľudnila a v tomto príbehu mi veľmi pripomínala kráľovnú Amberly. Ďalej strážnik Leger Aspen s Lucy boli úžasní, tak ako aj Marlee a Carter Woodworkovci. Bolo super byť s nimi znova, i keď ani jeden z týchto párov už nepatril medzi hlavné postavy :)


» 35 mužov. Naozaj pecka! Hoci princezná vyraďuje rýchlo, mám pocit, že si každý z nás dokáže nájsť nejakých obľúbencov (a mám pocit, že všetci budú mať tých istých). Každopádne, medzi chlapcami sa nájde veľa zaujímavých typov a... Zatiaľ mám troch, ktorým držím palce, no ani do jedného z nich som sa ešte nezamilovala úplne. Takže čakám. A dúfam, že aj úspešne. :)

» Napätie, hlavne posledných 30 strán. Na túto Selekciu sa pozeráme z pohľadu princeznej a poviem vám- naozaj netuším kto vyhrá. Pôvodnej trilógii ľudia vyčítali najmä predvídateľnosť (i keď, aj tam som bola zmätená z toho, čo sa deje) a ak ste boli jedným z nich, prídete si na svoje. Princezná Eadlyn totiž všetkých neľúbi rovnako :).

"Pochádzam s veľmi dobrej rodiny. Otec bol kedysi Dvojka a to je obdivuhodné," odvetil. "Podľa mňa nie natoľko, ako keď máte otca, ktorý bol kedysi Jednotka."

» Číta sa to prakticky samo. Každá kniha z tejto série mi nevydržala viac, ako tri dni. A táto tiež nebola výnimkou. Nechápem, ako to Kiera Cass robí, no jej knihy sa vážne čítajú samé a je veľmi ľahké do príbehu sa priam ponoriť. 

Zamračené stránky 

» Nemastná- neslaná Eadlyn. A ako vidím, ideme na horšie stránky tejto knihy. Princezná Eadlyn.
Niektorí tvrdili, že im prišla príliš rozmaznaná, no mne táto skutočnosť ani zďaleka neprišla ako najväčší problém. Hoci malé odpustenie jej môžme udeliť za to, že vyrastala v spoločnosti 3 bratov, zdala sa mi akosi málo otvorená. Nedávala najavo žiadne väčšie city (čo mi občas na Americe prekážalo, no zrejme je príliš veľa lepšie, ako žiadne), riadila sa iba rozumom. Úprimne povedané, veľmi mi vadila jej uzavretosť a ak sa jej v ďalšej knihe aspoň trocha zbaví, budem najšťastnejší človek na planéte.

» Akosi málo romantiky. Zrejme zniem ako hlúpa pubertiačka (veď ňou som!), no v tejto knihe mi akosi chýbala romantika. Akože nebudem preháňať, trochu jej tam bolo, no ako náhle sa moje srdiečko stihlo zatrepotať, opäť prišla ničivá prázdnota. Veď len čo sa povie slovo Selekcia, spomeniem si na tie úžasné dialógy a všetku tú veľkú romantiku. Naozaj mi nesmierne chýbala. :/

» Kniha bola pre mňa malým sklamaním. Áno, bohužiaľ aj to sa stáva. Je mi to o to viac ľúto, že išlo o jednu z mojich fakt najobľúbenejších sérií. Chápete, taká ta guilty pleasure, keď mi už dokonca aj Maxon išiel na nervy, America sa stále nevedela rozhodnúť a ja som sa zamilovala do toho príbehu mi v tejto knihe veľmi chýbala. Naozaj veľmi. 

Kiera Cass 

» Americká autorka, narodená v Severnej Karolíne, známa vďaka sérii Selekcia a Siréna (ktorá u nás práve vychádza :)).
» Predtým než s ním začala chodiť, odmietla svojho manžela asi 30 krát :D
» Kiera namá rada čaj, ani kávu, avšak miluje horúcu čokoládu.
» Neznáša šalát a cestovanie a naopak miluje dezerty, chlapčenské skupiny a papiernické pomôcky.



Čítať, či nečítať? 
Toto je hádam prvý raz (alebo jeden z prvých), kedy si nie som úplne istá. Napíšem vám asi iba toľko, že ak ste dočítali Selekciu a bola fajn, môžte to nechať tak. Toto je totiž iný príbeh a hoci sú tu postavy z minulosti, už to nie je príbeh o Americe a Maxonovi. Ak však naozaj veľmi dychtíte po ďalšom dieli (ako som dychtila ja), túto knihu si prečítajte. Má veľa pozitívnych a slnečných stránok, no dopredu vás upozorňujem- Selekcia bola väčšia pecka. Ja už každopádne začínam čítať Korunu a myslím, že ak všetko pôjde ako má, o pár dní si budete môcť prehliadnuť moju reakciu na ďalšiu a poslednú knihu zo série Selekcia!




You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts