Tipy na ľahké knihy v angličtine/ Ako spojiť príjemné s užitočným

9:10

Aloha. Vitajte pri dnešnom článku. Ak ste si už čítali (alebo ste stihli zistiť) niečo o mne, tak už viete, že milujem jazyky. A ktorý jazyk je kráľom všetkých jazykov? (Alebo aspoň jazyk, v ktorom vychádza véľmi veľa kníh.) Pravdepodobne angličtina. A čo je najlepšie na zlepšovanie angličtiny? Áno, presne tak- ČÍTAŤ KNIHY v anglickom jazyku :) A keďže ja nie som žiaden profesionál, na začiatok si vyberám ľahšie knižky na pochopenie aj na slovnú zásobu. Okrem samotných kníh tu mám  pre vás aj pár tipov, pokiaľ chcete začať čítať knihy aj v angličtine.
viete, že mám veľmi rada cudzie jazyky a baví ma učiť sa nové a nové. Prvým cudzím jazykom (okrem češtiny, tú beriem skoro ako materinský jazyk) je samozrejme angličtina. A druhým nemčina (just kidding, z nemčiny neviem ani mäkké f).


                             TIPY PRI VÝBERE
1. Na začiatok by som vám poradila, aby ste si nevybrali nejakú úplne neznámu knihu. Dobrá by bola taká o ktorej viete, čo sa v nej približne odohrá, takže aj keď nepochopíte pár slovíčkam, ostanete v obraze. A úplne najlepšie by bolo siahnuť po knihe, ktorú ste už čítali.
2. Ak sa vám nechce tráviť čas čítaním tej knihy, kľudne si pustite jej audioverziu (myslím, že väčšinu z nich nájdete na youtube, ak nie-> hľadajte a nájdete). Pri počúvaní knihy sa kľudne môžte venovať aj iným činnostiam.
3. Knihy sa vám aj tak zdajú príliš ťažké? Môžte skúsiť obyčajné rozprávky, ktoré poznáte odhora až dolu. A ak zmiešate tento bod a bod 2, môžete si dokonca rozprávku pustiť pre lepší spánok. Pretože všetci milujeme rozprávky, nie?
4. Ak ani rozprávky nie sú fajn, možte skúsiť dvojjazyčné knihy, kde je ten istý príbeh napísaný v slovenčina aj v angličtine.
5. Hlavne sa nezabúdajte snažiť, veď ono to raz pôjde.

KNIHY


The Little Prince (Malý princ) je snáď jednou z najuniverzálnejších kníh vôbec (ak nerozumiete tomu prídavnému menu v mojom podaní, myslela som to, že ho môžte čítať aj v jazyku, ktorý neovládate úplne na jedničku). Ja osobne som ho čítala len v slovenčine, ale počúvala som už aj v angličtine (takisto aj film v AJ). Raz som sa dokonca rozhodla počúvať vo francúžštine, lenže po francúzsky viem ledva ahoj a dovidenia, takže to bolo ako po čínsky. PS: Wikipedia hovorí, že bol preložený do viac ako 250 jazykov (a dialektov).
Harry Potter and the Philosopher´s (Sorcerer´s) Stone (Harry Potter a Kameň mudrcov) je kniha (resp. séria), ktorú neviem či nejaká raz prekoná. A keďže sú Harry Potter prakticky knihy pre deti (myslím, že ja ju budem čítať aj v 60) nie je to napísané nejakou ťažkou angličtinou. Celkovo pri týchto knihách myslím, že najťažšie sú slovíčka a gramatika je ízy-pízy.
Anne of Green Gables (Anna zo Zeleného domu) je či už v angličtine, alebo v japončine úplne milučká, zlatučká knižka, ktorú by si mal každý z nás prečítať aspoň raz za život. Ja som zatiaľ! čítala iba prvý diel (dokopy ich je 8, alebo 9), ale veľmi som si knihu užila. 
The Perks of Being a Wallflower (Charlieho malé tajomstvá) je presne tou knihou, nad ktorou po jej prečítaní rozmýšľate ešte veľmi dlho. Vo mne táto kniha zanechala veľmi zmiešané pocity. Neviem vám povedať, alebo vysvetliť ako. Musíte si ju prečítať. Zažiť to. 

Dúfam, že sa vám tipy páčili. Chcem len dodať, že všetky tieto knihy majú aj úžasné filmy (Anna dokonca aj seriál), ktoré sa tiež oplatí pozrieť si. Ďalej chcem dodať, že som pre tento článok vybrala práve tieto knihy, pretože ak náhodou prečítate iba 4 knihy za rok, odporúčam ich čítať v takýchto ročných obdobiach.
jar- The Little Prince
leto- Anne of Green Gables
jeseň- The Perks of Being a Wallflower
zima- Harry Potter and the Philosopher´s (Sorcerer´s) Stone



You Might Also Like

1 komentárov

  1. Tyjo, veľakrát vďaka za tip. Niečo také by som teraz práve potreboval. Anglicky totiž neviem ani slovo a dosť mi to v poslednom čase robí problémy. Napríklad teraz naposledy – kúpil som si nové auto. Bohužiaľ som ale zistil, že celý palubný počítač je iba v angličtine, takže vôbec neviem čo čo znamená. Pozeral som ale, že by tam snáď mal ísť nahrať preklad, tak uvidíme.

    OdpovedaťOdstrániť

Popular Posts