Mrazivý bozk (Upírska akadémia 2)- Richelle Mead/ Rose, vyber si prosím...

9:44


Názov knihy: Upírska akadémia: Mrazivý bozk
Originálny názov: Frostbite
Séria: Upírska akadémia
Časť: 2/6
Autor knihy: Richelle Mead
Počet strán: 312
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart


Anotácia:
Rose miluje Dimitriho, Dimitri možno cíti niečo k Tashi a Mason by položil vlastný život, len aby mohol byť s Rose.
Na Akadémii sv. Vladimíra sú zimné prázdniny a Rose sa cíti všelijako, len nie sviatočne. Útok strigojov postavil všetkých do pozoru a Akadémia je priam zaplavená strážcami vrátane Rosinej matky Janine Hathawayovej. A akoby slovné a fyzické potýčky s matkou nestačili, Dimitri má oči len pre Tashu, Mason sa až po uši zamiloval do Rose, ktorá sa každú chvíľu ocitá v Lissinej hlave, práve keď si to rozdáva so svojím frajerom Christianom. Strigoji vo svojich útokoch nepoľavujú a moroji ani strážcovia nechcú nič riskovať, a tak je výročný lyžiarsky zájazd pre všetkých povinný! Zasnežené pláne a luxusné lyžiarske stredisko poskytujú len ilúziu bezpečnosti, ktorú musí Rose opustiť, keď jej traja kamaráti zaútočia na silnejších a nebezpečnejších strigojov. Rose prichádza na pomoc iba Christian, ale každé hrdinstvo má svoju cenu.


"Všetkých raz smrť dobehne."

 Aloha. Keď som bola malá (asi tak 10-ročná), milovala som film Kúzelná opatrovateľka. A keď mala vyjsť druhá časť veľmi som sa na ňu tešila (BTW ešte doteraz som tú druhú časť nevidela úplne celú). A vtedy mi ocino povedal jednu veľmi zásadnú vec "Druhé časti už nebývajú také dobré, ako tie prvé." Väčšinou mám pri sériách tendenciu báť sa, že druhý diel nebude taký dobrý ako prvý. A niektoré sériu naozaj často postupne upadajú. Veľmi som sa bála, že toto bude aj prípad Upírskej Akadémie. Ale s radosťou (podotýkam s radosťou) vám môžem oznámiť, že druhý diel sa mi páčil ešte VIAC.

Mrazivý bozk sa niesol v takom celkovo zimnom štýle (povedala by som aj vianočnom, no bohužiaľ Vianoce im všetkým boli viac-menej u prdele). Prvá časť deja sa odohráva v akadémii a riešia sa tam hlavne veci okolo Viktora Daškova. Zároveň sa Lissa snaží nezbláznieť z jej schopností a Rose- tá sa točí od jedného k druhému (čítajte ďalej, myslím, že toto ešte spomeniem :)). Zároveň má Rose "menší" problém. Do akadémie totiž prichádza jej matka- uznávaná strážkyňa. Rose ju však nepozná, ani ako matku, ani ako človeka. Je na ňu nahnevaná, že sa o ňu nepostarala a, že ju celý život nechala iba v akadémii. A potom príde k útoku strigojov a všetci z akadémie (a veľa ľudí mimo nej) sa presúvajú do exkluzívneho lyžiarskeho strediska, kde sa odohráva druhá časť príbehu. Úprimne, páčila sa mi vážne o dosť viac. Zaujali ma hlavne opisy izieb a okrem toho mimo školy je všetko také voľnejšie, chápete (menej previdel = viac Rose a Dimitija ❤). Okrem iného sa tu nachádza aj poriadne vzrúšo, takže sa určite máte na čo tešiť. Celkovo sa dej príbehu rozbiehal pomalšie, no ku koncu som strany obracala naozaj veľmi rýchlo a nebolo mi jasné, aký bude koniec knihy. A môžem povedať, že som taký koniec neočakávala vôbec. ˇ

Ďalej by som veľmi rada hovorila písala o postavách knihy. Keďže je to nová kniha, pribudli aj nejaké nové (obľúbené :D) postavy. Ale najprv o tých starých. Rose. Rose. Rose!!! Je to bad ass hrdinkam takže ju tak nejak prirodzene rada mám. Každopádne nemôžem zabudnéť, ako sa správala v niektorých častiach knihy. Dolu vám dám obrázok, ktorý na Rose hlavne v strede knihy veľmi pasuje. 
Ďalej je tu Lissa a jej vzťah (nechcem spoilerovať prvú knihu, takže tí, čo ju čítali vedia s kým). Tí dvaja sú tak sladký, že mi to občas liezlo na nervy :D No nevadí, pretože sa k sebe veľmi hodia.
A Dimitrij, Christian a Mason? Občas sa sama seba pýtam, prečo autorky kníh robia hlavných hrdinov takých úžasných, keď v skutočnosti... No povedzme, že niektorí chlapci občas robia súťaž v tom, ktorý z nich mi pôjde viac na nervy. (I keď Mason mi občas išiel na nervy, ale o tom už pomlčím.)
Z nových postáv som úplne nadšená. Teda z jednej. Zo začiatku mi síce nebol príliš sympatický, no teraz som už na tretej časti a jednoducho ho milujem. Áno dámy a páni, práve píšem o Adrianovi Ivaškovi. Áno tento veľmi divný, svojrázny, panovačný a tajomný muž sa mi zapáčil natoľko, že ide dokonca na prvú priečku. Hlavne v tretej knihe veľmi zamotáva celý príbeh akadémie.
Janine a Tasha. Takisto dve nové postavy, no nemám k nim toľko ako k Adrianovi. Musím povedať, že k Janine som si pomaly cestu našla. Dôležitá však nie som ja, ale Rose, no jej stanovisko vám neprezradím. A Tasha? No v podstate silná žena. Občas som nechápala, prečo na ňu Rose tak žiarli, no na druhej strane, ak by som našla svojho Dimitriho a nejaká ženská by sa snažila zobrať mi ho, asi by som jej odtrhla hlavu a povesila by som si ju ako dekoráciu. 


Toto by som Rose urobila...
Takže v skratke- kniha sa mi veľmi páčila, bola napínavá, hlavne koniec bol plný akcie a neočakávaných dejových zvratom. Zároveň sa nám postupne odhaľujú ďalšie tajomstvá, vyvíjajú sa postavy a veľmi sa mi páči smer, ktorým sa celý upírsky svet uberá.

“You can't force love, I realized. It's there or it isn't. If it's not there, you've got to be able to admit it. If it is there, you've got to do whatever it takes to protect the ones you love.”
//Nemôžeš čeliť láske, uvedomila som si. Láska tam buď je, alebo nie je. Ak tam nie je, musíš byť schopný priznať si to. A ak tam je, musíš robiť všetko čo treba, aby si ochránil tých, čo miluješ./ -môj preklad nechce sa mi kutrať v knihe, vytiahnutý z môjho básnického čreva :D)/




You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts