Upírska akadémia- Richelle Mead / Ako som podcenila upírov

9:44

Názov knihy: Upírska akadémia
Originálny názov: Vampire academy
Séria: Upírska akadémia
Časť: 1/6
Autor knihy: Richelle Mead
Počet strán: 360
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Slovart

Anotácia: Toto nie je ďalšia tuctová upírska séria. Je to najlepšia upírska séria! Ak milujete knihy o upíroch, toto si musíte prečítať. Ak nenávidíte knihy o upíroch, toto by ste si naozaj mali prečítať. Ak ani nečítate knihy o upíroch, týmito musíte začať!Akadémia sv. Vladimíra nie je ďalšou z radu nudných internátnych škôl uprostred amerických hôr. Na tejto akadémii sa mladí upíri priúčajú tajom mágie a dampíri, v ktorých sa zmiešala krv upírov a ľudí, sa tu učia ich brániť. Upírka Lissa je morojská princezná, posledná zo svojho rodu, a jej najlepšia priateľka Rose je dampírka vycvičená na jej ochranu. Pred dvoma rokmi utiekli z Upírskej akadémie a pretĺkali sa naším svetom. No ich čas vypršal a skupina dampírskych strážcov ich priváža späť. Medzi múrmi akadémie na nich číha veľké nebezpečenstvo. Nielen zo strany závistlivých spolužiakov, ale hlavne Strigojov, najnebezpečnejších upírov, ktorých nikto a nič nezastaví.

"Jej strach som pocítila ešte skôr, ako som začula jej výkriky. "


Ja a upíri? Nie, ďakujem. Presne takto reagujem na to slovo, ktoré pred pár rokmi velilo svetu young adult kníh. Mňa to nejak našťastie obišlo a tak som sa nikdy nezaľúbila do Edwarda, alebo som nikdy nezapásila z vlkodlakmi (ak som mimo, opravte ma :D). Síce som sa tak nejak k upírom dostala (Nástroje smrteľníkov), no nikdy neboli v hlavnej role. Pred pár mesiacmi som čítala Školu noci a tá mi no hmmm nesadla. No a tak som skúsila Upírsku akadémiu, ktorá mi učarovala.


Richelle v tejto sérii vytvorila nový svet upírov. Ale keďže nie je upír ako upír (neverím, že som to vážne napísala :)), Richelle ich rozdelila do troch kategórií. Prvou sú moroji, čo sú "praví" upíri. Pijú krv a nemajú radi slnečné svetlo, no inak sú mierumilovní a celkom fajn (okrem nadutosti niektorých z nich). Okrem tohto ešte ovládajú mágiu, no moc ju nepoužívajú. Druhou kategóriou sú dampíri, "napoly" upíri. Sú strážcovia morojov a väčšina z nich sú vážne badass. A poslednou kategóriou sú strigoji, "zlí" upíri. Pri pití krvi zabíjajú ľudí a slnečné svetlo ich zabíja. 
Mladí dampíri a moroji študujú na Akadémii sv. Vladimíra, kde sa odohráva aj náš príbeh. Keďže nechcem spojlerovať (pretože to najhoršie, čo môžte urobiť je vyspojlerovať niekomu knihu!), nebudem vám tu vypisovať celý obsah knihy. V skratke- hlavnou zápletkou knihy je, že Lissa a Rose sa musia po dvoch rokoch na úteku vrátiť na akadémiu. Aby ste si predstavili akadémiu- je to vlastne klasická americká stredná škola, kde sú vojny o popularitu, spory o lásku a blá, blá, blá... Akurát akadémia je viac vznešená, upírska a tajomná. Takže nebojte sa, ani v tejto knihe sa nevyhnete romantickým pletkám a podobným veciam. 

Každopádne nebojte sa, že by ste tu riešili iba toto. Ja osobne som si na to popri tých ostatných, zaujímavých a tojomných veciach, čo sa tam diali ani len nespomenula. Táto kniha má, čo sa týka obsahu, všetky predpoklady na to zaujať (a zapliesť) vás tak veľmi, že ani nebudete vedieť ako a budete na jej konci. Naozaj. A budete chcieť ďalšiu časť :D
Myslím, že to bolo zapríčinené hlavne štýlom písania. Toto bola moja prvý kniha od Richelle a určite nie posledná. Všetko mi tam hralo, bolo tam primerané množstvo opisu aj priamej reči, jednoducho to spolu ladilo. Takže za toto by som jej dala plný počet.

A teraz prichádza moja obľúbená časť- postavy. Hlavnou hrdinkou knihy je Rose- také "zlé dievča". Rose je fajn, páčila sa mi. Má svoj názor na veci, a hlavne všetkým dokáže poriadne nakopať zadok. A to mám ja na hrdinkách rada. Občas mi prišla trochu namyslená a krutá ohľadom chalanov, ale tak stále lepšie ako niektoré nerozhodné hrdinky (že America). Ďalej tu je jej najlepšia kamarátka a morojská princezná Lissa. Lissa mi zo začiatku prišla iba ako taká princeznička bez charizmy, no opak je pravdou. Je síce trošku jemnejšia a prchkejši, no postupom času som si ju obľúbila. Je tajomná a záhadná, a aj keď mi niektoré jej rozhodnutia počas knihy išli na nervy, postupom času sa jej postava vyvíjala a celkom sa mi zapáčila, tak uvidím.
A ideme na mužské "hlavné" postavy. Dimitri. Ó môj bože. Dimitri bol pre mňa, ako starší, ruský Jace Wayland. Takže asi takto sa cítim. Jednoducho Dimitri je boh, bez debaty. Úplne posledného tu mám Christiana. Ak ste túto knihu náhodou čítali neviem, či ste ho mali radi, ale ja ho zbožňujem (a možno ešte trocha viac ako Dimitria). Neviem je taký tajomný, zábavný! a zlatý. Neviem no. Ja som sa do nich dvoch zamilovala. A to bez debaty.
Potom sú tu nejaké vedľajšie postavy, ako Mia (ktorá mi prekvapivo zasa až tak moc nevadí), Mason (neviem, neviem zatiaľ) a Natália (veď uvidíte sami).

Celkové zhodnotenie:  Richelle Mead vytvorila príbeh plný neočakávaných zvratov, úžasných postáv a upírov. A mne sa veľmi páčil. Bol vynikajúci. Síce som počas jeho čítania nevypila asi ani jeden hrnček čaju (bol fakt hic), no odo mňa si zaslúži všetkých 5. Už sa veľmi teším na druhý diel tejto série :)
BTW: Ak o tom neviete, existuje aj film Upírska akadémia (Vampire academy). Na knihu síce nemá, ale je to fajn a hlavne sú tam úplne hot herci :D



You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts