Tieňom pobozkaná (Upírska akadémia 3)- Richelle Mead/ A ona roztrhla moje srdce na polovicu...

10:06

Názov knihy: Upírska akadémia: Tieňom pobozkaná
Originálny názov: Shadow Kiss
Séria: Upírska akadémia
Časť: 3/6
Autor knihy: Richelle Mead
Počet strán: 384
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart


Anotácia:
Rose vie, že láska medzi strážcami je zakázaná. Jej najlepšia priateľka Lissa, posledná dragomírovská princezná, musí byť pre ňu vždy číslo jeden. Keď však ide o božského Dimitriho Belikova, pravidlá neplatia. Hoci to znamená klamať Lisse a ohroziť ich dlhoročné priateľstvo. 
Odkedy Rose zabila prvého strigoja, niečo sa v nej zmenilo. Myseľ jej zahaľuje temnota a duchovia ju varujú pred nesmrteľnými nemŕtvymi. V bitke ako z najhorších nočných môr si Rose bude musieť vybrať medzi životom, láskou a dvoma ľuďmi, na ktorých jej záleží najviac.

"Jeho prsty sa mi kĺzali po chrbte nežne, takmer neciteľne, no aj tak dokázali vysielať vlny vzrušenia do celého môjho tela."
 Aloha. Ak si práve vďaka týmto prvým slovám myslíte, že som si pomýlila vesmír a práve som v inej knihe, ste (no možno ani tak nie) na omyle. Toto sa deje iba keď sa Rose dostane do Lissinej hlavy počas... hm, hm, hmmm... A tretia kniha príbehu sa vlastne začína tým, ako je Rose zdeptaná životom, nešťastne zaľúbená a trochu žiarli na Lissu a jej priateľa.
Ale myslím si, že pôjdem od začiatku a keďže som ešte ani pri jednej recenzii neopisovala estetickú stránku knihy, tak vám rovno poviem, že každá z týchto kníh na pohľad vyzerá tajomne a nádherne... Jednoducho celé dobre. (a to naozaj každá z kníh!) O výzore by to bolo asi tak všetko, takže hor sa na obsah!

Príbeh knihy sa odohráva v akadémii, počas "skúškového obdobia dampýrov". Ide vlastne o to, že každému dampýrovi pridelia jedného moroja, ktorého stráži počas 6-tich týždňov a zároveň ho chráni pred strigojmi (nie ozajstnými, pretože ich učitelia tých strigojov hrajú). Rose sa na to veľmi teší, pretože si myslí, že konečne strávi viac času s Lissou. No potom sa stane jedno neočakávaná vec (no dobra, trocha som ju čakala), ktorá Rose trochu zdeptá (nechcem vám príliš prezradiť, čo to je, pretože spoilery sú proste FUJ). No každopádne žvor ide ďalej, Rose sa s tým musí nejak vysporiadať a prežiť 6- vážne peckových týždňov. A keď píšem peckových, myslím PECKOVÝCH! Táto kniha má podľa mňa síce trochu pomalší rozbeh, ale tých posledných sto strán... Nevedela som sa od toho odtrhnúť.

Lalalá postavy. Musím povedať, že skvelé. V tejto knihe mi najviac k srdcu prirástli Eddie a Adrian. Každopádne, idem pekne po poriadku. Rose, krásna Rose, sa každou knihou stáva ešte drsnejšou hrdinkou a to mám ja teda rada. I keď mám občas pocit, že rieši absolútne hovadiny. No na druhú stranu, aspoň mi vďaka tomu pripadá bližši k svojmu veku. Lebo tie jej dovednosti... Mám síce o dva roky menej ako ona, no nemám pocit, že by som dokázala niekoho poraziť čo i len v páke :). Ja som skôr ako Lissa. Šikovná, dobrosrdečná a zaneprázdnená láskou (dobre, prišla som na to, že nie som ako Lissa.) Dobre od žien idem k mužom. Rýchlo zhrniem svoje stanovisko. Dimitrij je úžasný vždy a všade, jednoducho Mr. Perfect. Musím sa priznať, že v druhom dieli som Adriana moc nemusela. Bol namyslený (čo ja v každom jednom vesmíre neznášam!) a celkovo mi dlho trvalo nájsť jeho osobnosť. No v treťom dieli, BUM a zbožňujem ho. Adrian Ivaškov- to bude ešte len zaujímavá téma. A posledný muž/chlapec o ktorom chcem písať (lebo o Christianovi nemá zmysel písa, mám ho veľmi rada a to sa nezmenilo) je Eddie. V druhom dieli sa síce už objavil, no tam ho Richelle až tak príliš nerozoberala. Eddie je vlastne čiso kamarát Rose- dampýr. Je veľmi odvážny a šikovný. Páči sa mi na tom, že sú iba kamaráti a nie  "kamaráti"- ktorí sa tajne ľúbia. Takže ak by som ja bola ďalšia postava knihy (nehovorte mi, že ste si nikdy nepredstavovali byť ďalšou postavou sveta, v ktorom sa práve "nachádzate"), tak by som sa o neho bila (alebo o Adriana- ten je úžasný, alebo o Dimitrija, pretože Dimitri...- No a sme tam, kde sme boli :D) Každopádne postavy? Na jednotku.

Zhrnutie knihy- Kniha sa zo začiatku rozbiehala celkom pomaly, no druhá (dá sa povedať) polovica, to úplne vynahradila. Bola akčná, plná zvratov a jediná veta ktorú som dokázala po prečítaní zo seba dostať je- Čo to bolo? Takže sa jednoznačne máte na čo tešiť.
“You will lose what you value most, so treasure it while you can.” 
// Stratíš to, čo si najviac ceníš, tak si to váž, kým ešte môžeš.// (zase som prekladala ja, takže pls.)
PS: Knihe dávam 4,5 hviezdičky za pomalý rozbeh, inak bola dokonalá.
PS2: Moja reakcia po dočítaní knihy "Richelle Mead mi zobrala slová, neviem čo povedať, jednoducho som paralyzovaná. Zajtra sa púšťam do štvorky, a ak bude tiež takto sakramentsky dobrá, tak ja už neviem čo. Zrejme zo mňa bude emočná troska."




You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts