Polnočná dáma/ Zrada vás čaká, priateľstvo i láska skutočná...

11:51

Orig. názov: Lady Midnight/ Autorka: Cassandra Clare/ Séria: Tajomná temnota/ 1 diel z 3/ 584 strán / Slovart 2017/ tajomná kniha zo ságy o anjelských Tieňolovcov

Tieňolovecký svet opäť brány otvára,
z hmly Los Angelský inštitút sa vynára.
Príbeh kde moci, krásy i lásky vládne pán,
otvoria nám runou spojení Emma a Julian.

Návratom mätúcim príbeh sa začína,
všetko, čo preč bolo, znova sa zažína.
Vstáva i to zabudnuté dávno, 
lebo hoc v hĺbke to bolo, nepadlo to na dno.

Nie je však len to zlé, čo vidíš zrakom,
lebo zákon je tvrdý, ale je to zákon.
Zrada vás čaká, priateľstvo i láska skutočná,
všetko však odhalí, až dáma Polnočná. 


"Tieňolovecký príbeh bojujúci s láskou, pre lásku a aj proti láske."
» Tieňolovecký svet opäť brány otvára... Tak veľmi mi to chýbalo, byť v svete Tieňolovcov a riešiť s nimi ďalšie veľké záhady. Pretože, či si to chcete, alebo nechcete priznať, svet Tieňolovcov, ktorý bohyňa Cassandra stvorila je jednoducho úžasný. Pri čítaní knihy som mala dobrý pocit už len z toho, že som opäť mohla pobudnúť v tomto tajomnom svete plnom mágie, tieňov, férov, bosorákov, upírov, vlkolakov, rún, stél a hlavne anjelsky dokonalých Tieňolovcov. Jednoducho starý, známy, tajomný svet, ale zato nový, neopísateľný príbeh.

» Príbehom spojení... Milujem spôsob, akým Cassandra prepojila tri tieňolovecké série. Vidieť znova meno Jace, Clary, Magnus, Alec, Simon, alebo Isabelle mi spôsobovalo takú nenormálnu radosť. Ani som si neuvedomila, ako mi ten blonďavý, namyslený, sebavedomý spratok, alebo vtipný, láskavý bosorák s tajomnou minulosťou chýbali. A s radosťou vám prezrádzam, že vzadu je im venovaných celých 20 strán. Iba našim starým dobrým Tieňolovcom a ich príbehu (a tých 20 strán budete milovať!).

"Kým máme lásku a spomienky, nie je to ozajstná smrť."

» Runa priateľstva... Hoci som zatiaľ vypisovala ódy na všetky ostatné postavy, v tejto sérii nám ich tiež zopár pribudne. A predstaviť ich bude pre mňa veľká česť. Začnem Emmou Carstaisovou, nebojácnou dievčinou, úžasnou priateľkou, drsnou tieňolovkyňou, krásnou tínedžerkou, obetavou (skoro) sestrou, ochranárskou bojovníčkou, oddanou parabatai a zamilovanou ženou. Hovoria o nej, že je skoro taká dobrá bojovníčka, ako ten Jace Wayland, no a popravde, nie je to klamstvo. Ďalej tu máme tú najviac láskyplnú rodinu na svete- rodinu Blackthornovcov. Helen, Mark, Julian, Ty, Livvy, Dru a malý Tavvy. Každý z nich je iný a jedinečný a ich príbeh nie je pre tých so slabšími slznými kanálikmi (vlastná skúsenosť). Julian je ich najväčšou oporou a je milujúcim otcom a bratom svojich štyroch mladších súrodencov. Chlapec, ktorý je nebojácnym bojovníkom, vášnivým umelcom, milujúcim parabataiom, láskavým bratom a prísnym otcom. A ja som sa doňho tak veľmi zamilovala. Toto sú dve hlavné postavy príbehu, no okrem nich sa môžte tešiť napríklad na krásnu španielku Cristinu, alebo na dokonalého Diega, či vypočítavého Johnnyho Rooka. Cassandra jednoducho vytvorila svet plný tých najanjelskejších Tieňolovcov.



» Láska, ktorá bojuje... Všetci stále básnia o tom, ako by konečne chceli nejakú YA, alebo fantasy knihu bez romantiky. Ja však viem, že bez nej by sa moje srdiečko pri tejto knihe tak veľmi netrepotalo. Pretože, úprimne povedané, trepotalo sa dosť často. Pri každom letmom pohľade, myšlienke, alebo úsmeve. Bolo tu toho tak akurát a presne ako všetky ostatné časti, aj táto je tak akurát zamotaná a možno aj trochu zakázaná. Milujem to. A aby to nebolo celé iba o mojom rozplývaní sa, musím podotknúť, že priateľstvá v Polnočnej dáme sú neskutočné. Tak reálne a hlboké, ako žiadne predtým. Úžasné.

"Ľúbim ťa viac, než svetlo hviezd."

» Jedna rana, druhá rana... Ak ste niekedy aspoň jedným očkom nakukli do knihy od Cassandry Clare, myslím si, že viete o čom teraz idem písať. Jedna akcia za druhou, bum, bum, bác... Presne v tomto znamení sa niesla celá táto kniha. Hluché miesta? Nehrozí. Táto kniha totiž vôbec nie je plná bitiek, akcií, súbojov a boja. To bitky, akcie, súboje a boje sú plné tejto knihy.

» Jednou nohou tu a druhou tam... V žiadnej knihe od tejto anjelskej autorky sa ešte nestala vec, ktorú by som priamo očakávala. Všetky moje konšpiračné teórie zlyhajú, lebo Cassandra vždy príde s niečím, čo mohla vymyslieť jedine jej hlava plná Tieňoloveckého sveta. Každý čin tvorí kúsok pavučiny, ktorú ona v príbehu pretkáva a keď príde správny moment, tak pavučinu roztrhne. Nič, čo by niekto z nás čakal, či plánoval. Iba zmes tých najdokonalejších pavučín.

» Čas nebol môj kamarát... Prosím vás, poučte sa z mojich chýb a nezačnite čítať Polnočnú dámu v čase najhorších písomiek. Do tejto knihy sa potrebujete ponoriť, vžiť sa s ňou a myslieť iba na ňu. Nie, verte mi, nedá sa čítať iba večer pred spaním, teda, ak nechcete na druhý deň ráno vyzerať ako zbitý bezdomovec. Trebárs letné prázdniny sú na jej prečítanie ako stvorené, takže dúfam, že túto skutočnosť niekto z vás využije.


Cassandra Clare  

» Jej skutočným menom je Judith Rumelt a má 43 rokov.
» Narodila sa v Teheráne, ale jej rodičia sú obaja Američania.
» Detstvo strávila cestovaním po celom svete. 
» Meno Cassandra Clare má z poviedky, ktorú napísala, keď ešte chodila do školy.
» Cassie miluje svoje dve mačky a nikdy nepíše doma, pretože ju vraj rozptyľuje televízia. Najradšej píše v miestnych kaviarňach. 



Ako inak, píšem áno. A ešte raz vám tu zhrniem dôvody, prečo.
Cassandrin štýl písania je síce dosť opisný, no nikdy sa pri ňom nebudete nudiť. Postavy sú úžasné, tajomné, výborne premyslené a verím, že aj vás občas prekvapia, tak ako mňa. Láska a priateľstvo hrajú v knihe naozaj veľkú rolu a trepotajúcemu srdcu sa hádam nevyhnete ani vy. Ak ste milovali postavy z ostatných sérií, nezúfajte, lebo ich príbeh sa ešte vôbec neskončil. A ak vám ešte ani tieto argumenty nestačili, dodám len, že nepochybujem o tom, že tajomný príbeh o nových, anjelsky dokonalých Tieňolovcoch budete milovať.


Za tento úžasný a neuveriteľne anjelsko dokonalý príbeh sa môžeme poďakovať jedine vydavateľstvu Slovart. A ja špeciálne ďakujem za recenzný výtlačok tejto krásky. :)


Keleka

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Výborná recenze :) Od autorky jsem četla zatím jen jednu knihu, ráda bych to napravila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem veľmi pekne ♥ Cassandra Clare je pre mňa osobne jednou z tých autoriek, od ktorých by som si prečítala aj nákupný zoznam (a verím, že ešte aj ten by napísala tak dokonale, že by sa moje srdce iba trepotalo :)), takže ťa v tom plne podporím. A zrejme sa aj pripojím, pretože som ešte stále nečítala Mechanickú princeznú a Mechanického princa!

    OdpovedaťOdstrániť

Popular Posts