Posledná obeť (Upírska akadémia 6)- Richelle Mead /Koniec, ako sa patrí...

10:28

Názov knihy: Upírska akadémia: Posledná obeť
Originálny názov: Last Sacrife
Séria: Upírska akadémia
Časť: 6/6
Autor knihy: Richelle Mead
Počet strán: 320
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Slovart

Anotácia: Epické a nezabudnuteľné finále najlepšej upírskej série na svete! Rose Hathawayová žila vždy podľa vlastných pravidiel. Porušila ich, keď utiekla z Akadémie sv. Vladimíra s najlepšou kamarátkou a poslednou žijúcou dragomírovskou princeznou Lissou. Porušila ich, keď sa zamilovala do iného strážcu - božského Dimitriho, a aj keď sa vzpierala morojskej kráľovnej Tatiane. No teraz skončila za mrežami - a dokonca za zločin, ktorý ani nespáchala. Pomôcť jej dokážu len Dimitri a Adrian, keď sa im podarí nájsť jediného žijúceho človeka, ktorý môže zabrániť jej odsúdeniu a prinútiť Morojov upriamiť pozornosť na mladú kandidátku na kráľovnú: Vasilisu Dragomírovú. Rose a Lissa sa ocitli v problémoch a zrazu sú nútené spoliehať sa na nepriateľov, lebo v priateľoch sa sklamali. Ale najviac ich ťaží otázka, či za skutočnú slobodu budú musieť obetovať to najcennejšie. Jedna druhú.


"Nenávidím klietky."
viac--> 

Aloha. Vitajte pri recenzii na posledný, finálový diel série Upírska akadémia. Bez servítky vám môžem prezradiť, že to bola teda pecka. Ak by som vám celú túto knihu dala dať na jedno miesto, kde sa odohráva, tak poviem Severná Amerika. Nie, bližšie to nejde, lebo spolu s Rose utekáme cestujeme po celej krajine. A prečo vlastne? Nuž, ako viete z minulého dielu (ak ste minulý diel nečítali, nespôsobujte si muky týmito spoilermi pls.), tak nejak si o Rose každý myslí, že zabila kráľovnú- no jednoducho nič dôležité :D 
Takže sa Rose a Dimirijovi podarí utiecť z väzenia a spolu so Sydney sa snažia ukryť pred "spravodlivosťou". Lenže pŕ, my tu hovoríme (píšeme) o Rose, takže sa do toho pripletie ešte 3214235 vecí a celé to začne naberať taký spád, že sa nebudete vedieť odlepiť od knihy. Posledných sto strán som knihu doslova hltala- asi niečo také, ako keď máme v školskej jedálni na obed palacinky. Ono je tu véľmi veľa vecí, ktoré sa stanú, ale chcem aby ste mali z tejto knihy, také prekvapené výrazy ako ja, takže vám nič neprezradím. Preto nasledujú dve vety o mojom názore na obsah knihy: Už od začiatku to bolo úplne epické a akčné, každú chvíľu sa odkrývali nové skutočnosti a pribúdali ďalšie hádanky. Myslím, že Richelle Meadová to celé zaplietla a aj rozplietla ako veľký pán a táto kniha sa jej naozaj podarila.

:)) Tento obrázok presne vystihuje môj názor na postavy tejto série. Ešte tam však chýba "AND I DON´T WANT TO LEAVE THEM". Nejako takto sa teraz cítim. :( Behom posledného mesiaca (ja viem, čítala som to fakt dlho) mi tie postavy tak prirástli k srdcu, že to ani nie je možné. Celkom sranda, že knižné, seriálové a filmové postavy mi k srdci prirastú rýchlejšie ako niektorí ľudia. Zrejme je to preto, lebo o ľuďoch neviete čo si myslia, kdežto o postavách viete často až príliš veľa. 
Každopádne teraz netradične začnem mužmi. Dimitri, Christian, Adrian, Eddie a Abe (síce je v tomto zozname trochu čierna ovca, ale čo už) boli hlavnými mužmi príbehu. A čo o nich napísať... Ani jeden z nich nemá dokonalý život, no každý z nich svojim spôsobom dokonalý je. Dimitri je výborný bojovník a vášnivý čitateľ westernov, Christian tak trochu cynický a zároveň veľmi starostlivý chlapec, Adrian zasa na prvý pohľad nedotknuteľný a nevšímavý, no na ten druhý úžasne milujúci. Eddie je ten najlepší najlepší kamarát vôbec (veď aký iný by vám pomohol prepadnúť väznicu?) a Abe, ktorý rozhodne nevyzerá, ako milujúci otec, ním je (len je to milujúci otec/ mafián). Jednoducho vysnívané mužské postavy 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt vampire academy they come first
A prichádzajú moje dve holky Lissa a Rose. Ak by som si mala vybrať medzi jednou z nic, tak si jednoducho nevyberiem. Obe mám rada preto, aké sú. Lissa je veľmi sympatická, šikovná a hlavne filantropka. Rose je bad-ass girl, ona vám nakope zadok skôr, než stihnete povedaťslovo dampýr. Ale svojou povahou je veľmi zaujímavá a jedinečná osobnosť, ktorú si skôr-čí neskôr zamilujete. Verte mi. A ako hlavné postavy (viac hlavnou postavou bola síce Rose, ale ani Lissa nebola úplne vedľajšia) som si ich obe obľúbila. I keď občas mi Rose liezla na nervy svojou nerozhodnosťou, prežila som to a musím povedať, že mi po nich bude smutno... Samozrejme ďalej nemôžem zabudnúť ani na posavy ako Jill, Sydney, alebo Jeanine, ktoré boli takisto výborné. 
Toto je môj obľúbený citát z knihy- "They come first"...
Keďže som na konci tejto recenzie, rada by som zhrnula moje pocity z tejto, knižky. Budem sa síce opakovať, ale veď práve o tom je to zhrnutie.
"Kniha bola napínavá, a dejovo veľmi akčná. Tesne pred koncom som sa dokonca cítala, ako pri čítaní nejakej detektívky. Kniha nám nejaké tajomstvá vyriešila, iné vytvorila a niektoré zasa nedoriešila. Nevadí, aspoň budem mať čo objavovať v ďalšej sérii Richelle. Celkovo to bol jeden veľký akčný zmätok, zo štipkami prekvapenia, romantiky a hlavne priateľstva. Je mi ľúto, že táto séria už skončila ( ale určite si dám ešte re- reading niekedy), no jej konice bol geniálny. Síce ma epilóg trocha sklamal, no ako som už spomínala- toto ešte nie je koniec."





You Might Also Like

1 komentárov

  1. ahoj :) knihy som ešte nečítala zatiaľ som videla len film...plánujem aj prečítať všetky knihy...zaujímalo by ma či budú spolu rose a dimitri. za tvoju odpoved ti vopred dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Popular Posts