Na dvore z tŕňov a ruží/ Láska mocná, zmysly opantáva...

0:39

Orig. názov: A Court of Thorns and Roses/ Autorka: Sarah J. Maas/ Séria: Na dvore z tŕňov a ruží / 1 diel z 6/ 424 strán / Slovart 2017/ kniha tajomná, ľúbezná a nebezpečná ako samotné ruže

Dva svety v jednej krajine sa ukrývajú,
 ľudia obyčajní i Féri, čo mágiu ovládajú.
Jedine stena mocná, dva svety delí,
no len ledva zadržuje, mocou lačné zvery. 

Keď v rukách pomstiteľky uhynie divý tvor,
i ľudské oko zblízka uzrie slávny Jarný dvor.
Dvor, kde srdce zatvrdlé rozkvitne, i každá ruža, 
dvor v rukách mocného, no láskavého muža.

No jak každá krása, i táto má tajomstvá svoje,
temno veľké, mágiu berie, bolesť spôsobuje.
Láska mocná zmysly opantáva, berie, no nič nedlží,
a tak spraví i Na dvore z tŕňov a ruží.


" Román, v ktorom vzplanie láska veľkolepá ako samotné ruže. Čistá, nekonečná a plná zlovestných tŕňov."
 
» Jazyk dokonalosti. Ani v tom najhlúpejšom sne by som nemohla začať s ospevovaním tohto úžasného románu a pri tom nespomenúť osobu, ktorá tento príbeh napísala. A veru hovorím vám, ten príbeh napísala úžasne. Neskutočne. Sarah J Maas má jednoducho veľký spisovateľský talent, ktorý s každou jednou knihou viac a viac rozvíja. Svoje myšlienky dáva na papier nesmierne ľahučko. Vie kedy má ubrať a kedy pridať, vie používať tie správne slová a vytvoriť tú správnu atmosféru. Jednoducho, píše jazykom dokonalosti.

» Jedna stena mocná... Občas by som si naozaj veľmi priala narodiť sa do stredoveku, a žiť v čase všetkých tých kráľovstiev, dvorov a kniežatstiev. Prythian (krajina, v ktorej sa odohráva príbeh) a jeho 7 dvorov ma nesmierne fascinuje a naozaj by som chcela, aby sa s nimi Sarah v nasledujúcich dieloch ešte krásne vyhrala a zašla do ešte väčších detailov. Každý dvor symbolizuje nejaké ročné obdobie, alebo časť dňa. Názvy jednotlivé dvory aj charakterizujú, preto je Jarný dvor pokrytý rozkvitajúcimi kvetmi, štebotajúcimi vtáčikmi a každý Najvyšší lord je stelesnením svojho dvoru. Je to tak, Sarah vytvorila svet plný neskrotenej mágie a ja sa veľmi teším na to, keď dostanem možnosť ešte viac ho preskúmať.

"Všetko, čo som kedy miloval mi väčšinou bolo odobraté." 

» Mocou lačné zvery... V tomto príbehu, ktorý je prerozprávaním Krásky a zvieraťa sa dočkáte tajuplnej férskej mágie, staršej než celé veky. Temné stvorenia, ktoré sa potulujú po opustených lesoch, bytosti, ktoré sa vám dostanú pod kožu, tvory, ktoré vás dokážu trápiť jediným pohľadom, či pohladením vašej mysle. Neskutočné bolo prevtelenie tých najmocnejších férov i do zvierat a samozrejme, nadpozemsky krásna kráľovná. Lenže pamätajte, za krásnou maskou sa nemusí skrývať krásna duša.

» Dvor v rukách mocného... Ak by som vám tu mala napísať tri dôvody, prečo prísť práve do Prythianu, dva z nich by boli mená (nečakane). Mužské mená. Každopádne, hlavnou hrdinkou knihy je Feyre. Kedysi jej rodina patrila k lepšej vrstve, no bohužiaľ, jej otec obchodoval so zlými ľuďmi. Feyre preto musí loviť, aby uživila hladné krky svojich dvoch starších sestier a otca. Zabíja zvieratá a nenávidí Férov za to, že ľudí tak veľmi okrádajú (neviem ako vám, ale mne sa zo začiatku veľmi podobala na Katniss). A tak, v jeden zimný deň zastrelí vlka, ktorý zapečatí jej osud. Feyre je celkom príjemná hrdinka. Občas príliš horkokrvná a až hlúpo odvážna, no napriek tomu ju považujem za múdre a oddané dievča. A nadáva (nie som síce nejaký mladistvý delikvent, no tento fakt ma potešil, pretože postavy, ktoré nadávajú sa mi hneď zdajú akési reálnejšie).
Ďalej tu máme Najvyššieho lorda Jarného dvoru Tamlina. Obľúbila som si ho, aj jeho pomocníka Luciena, ktorý je celkom dosť ukvákaný. Tamlin je veľmi milujúci, hrdý a občas mi dokonca prišiel aj hanblivý so svojimi pokusmi o flitovanie. Niekedy v sebe však nájde to zviera a tie časti knihy ja teda milujem :)
A napokon, nemôžem nespomenúť meno Rhysand. Najvyšší lord Nočného dvoru, tajomný muž a, ako ho oni sami v knihe nazývajú, kráľovnina štetka. Arogantný, tajomný, inteligentný a magický Rhysand. Hoci s ním nemáme možnosť stráviť až také množstvo času, už teraz ho mám veľmi rada. Je ako spojenie Jacea Waylanda (teda, dajme tomu, že Waylanda) a Magnusa Banea. Tajomný a arogantý- to bude ešte zaujímavé.
Okrem nich sa môžte tešiť na Feyrine sestry a otca, magické tvory a nemilosrdných panovníkov, ktorí príbehom ešte veľmi zamávajú.

» Dvor, kde srdce zatvrdlé rozkvitne... Ďalší z dôvodov, prečo som sa na knihu tešila, je, že kniha má v sebe aj prvky new adult (romantika, sex, vzťahy). Vo všeobecnosti zbožňujem, keď autori do svojich príbehov pospájajú viac žánrov a k tomuto príbehu mi tie srdcové opletačky nesmierne sadli. Každá časť tohto príbehu bola napísaná bravúrne, no tieto... Vášeň a láska boli všade dostávali sa pod kožu a vybuchovali. Emócie ste mohli cítiť, dotknúť sa ich. Bravo Sarah, bravo!

"Vyzeráš lepšie ako predtým. Tvoje vlasy sú... čisté."

» I táto má tajomstvá svoje. A veru má. Tajomstiev je tu mnoho, veď vlastne celý Férsky svet je jedno veľké tajomstvo. Nebudem vám ich tu spojlerovať, len vás chcem pripraviť na tú tajomnosť, lásku, zlé i dobré bytosti a mágiu, ktorú v sebe tento príbeh ukrýva. Dúfam, že vás opantá tak, ako mňa. 

» Berie, no nič nedlží... Neviem, nemám. Jasné, každá minca má dve strany, i na tejto knihe mi občas vadilo, že hentá sa správa hlúpo, prečo nič nehovorí, prečo hovorí tak veľa, prečo radšej neurobí hento, alebo tamto. No nie, žiadnu spomenutia hodnú chybu na tejto knihe nenachádzam. Jednoducho, Sarah si ma s týmto príbehom pekne krásne omotala okolo prsta.

Sarah J. Maas
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt sarah j maas
» 31 ročná autorka, ktorá napísala sériu Trón zo skla a Na dvore z tŕňov a ruží.
» Je vydatá a momentálne aj so svojim manželom žije v Pensylvánii.
» Trón zo skla začala písať už v 16 rokoch a je inšpirovaný Popoluškou.
» Sarah sa nikdy netajila tým, že miluje Rhysanda a Dorian je jej spriaznenou dušou.
» Miluje psy, tvrdí, že by nikdy neprežila v Hrách o život a jej patronusom je occamy.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt instagramVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt twitterVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt website logo


Kniha Na dvore z tŕňov a ruží ma okúzlila. Sarah J. Maas ma okúzlila jej úžasným štýlom písania, ktorým dokáže perfektne vyjadriť emócie a nastoliť atmosféru. Okúzlil ma Prythian- férsky svet plný magických dvorov a nevypočítateľných tvorov. Okúzlila ma hlavná hrdinka Feyre, ktorá bola oddanou sestrou a dcérou a svoje pocity vyjadrovala obrazmi. Okúzlili ma dvaja muži, jeden z nich láskavý, mocný a zahalený temnou kliatbou a ten druhý tajomný, arogantný, no o to viac milujúci. Okúzlili ma prudké zvraty v príbehu, pri ktorých som nevedela, čo so sebou. Okúzlila ma cesta lásky utkaná z ruží jemných a krásnych, no obsahujúcich zlovestné tŕne.

Za tento magický príbeh plný lásky a tajomstiev môžeme ďakovať jedine Slovartu. Ja osobne im chcem ešte poďakovať z recenzný výtlačok tejto krásky, ktorá ma okúzlila. :)
Keleka

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Ó, opäť som mimo O.o Ty sa vieš tak krásne vyhrať so slovami a celá recenzia pôsobí ako umelecké dielo♥^.^♥ Ach, a vieš, že si ma nalákala? Určite sa na knihu mrknem a hádam ju v knižnici nájdem :D Júj, no to som zvedavá, či sa mi bude páčiť, ale z tvojej recenzie som nadšená a myslím, žeby si ma kniha mohla získať♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ďakujem! Tvoje slová ma vždy tak nesmierne potešia ♥ naozaj veľmi dúfam, že si knihu zamiluješ (alebo ju aspoň nebudeš neznášať tak ako Červenú kráľovnú) :D a mám pocit, že ak existuje nejaký človek, ktorý Ti aj s fantasy knihou dokáže učarovať, je to práve úžasná Sarah J. Maas ♥♥

      Odstrániť

Popular Posts